سوله آکام فلز

این خوراکی‌ها شما را بی‌خواب می‌کنند

الهه جعفرزاده: اگر به دنبال داشتن خواب بهتر و باکیفیت‌تری هستید، قبل از خواب از مصرف این خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها دوری کنید:

۱) سیب زمینی سرخ‌کرده

از آنجایی که غذاهای سرخ‌شده چربی بالایی دارند، معمولاً هضم سخت‌تری هم دارند. خوردن غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ‌کرده اندکی قبل از خواب ممکن است باعث سوءهاضمه شود و خواب شما را مختل کند.

این خوراکی‌ها شما را بی‌خواب می‌کنند

۲) فلفل قرمز

در میان ادویه‌ها، هیچ ماده‌ای تندتر از فلفل قرمز وجود ندارد. اگرچه کپسایسین موجود در این فلفل‌های تند به کاهش التهاب و حتی تسکین درد کمک می‌کند، اما ممکن است باعث بیخوابی شود. هم‌چنین یک مطالعه نشان داد که فلفل قرمز، رفلاکس اسید را در بیماران مبتلا به رفلاکس معده تشدید می‌کند.

این خوراکی‌ها شما را بی‌خواب می‌کنند

۳) مرکبات

پرتقال، گریپ فروت، لیموشیرین و لیموترش فواید زیادی برای سلامتی دارند؛ از محتوای بالای ویتامین C گرفته تا فیبر فراوان. اما طبق تحقیقات، خوردن این گروه از میوه‌ها قبل از خواب توصیه نمی‌شود. اسیدیته موجود در مرکبات، یکی دیگر از محرک‌های رفلاکس اسید معده است.

این خوراکی‌ها شما را بی‌خواب می‌کنند

۴) نوشابه‌های انرژی‌زا

نوشیدنی‌های انرژی‌زا از مهمترین عوامل بیخوابی شبانه هستند. وجود محرک طبیعی و مصنوعی در این نوشیدنی‌ها، خواب راحت را از چشمان شما می‌رباید. یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ بر روی دانشجویان نشان داد که ارتباط معنی‌داری بین مصرف نوشیدنی انرژی‌زا و کیفیت پایین خواب وجود دارد. اگر مایل به مصرف این نوشیدنی‌ها هستید، حداقل هشت ساعت قبل از خواب آنها را بنوشید.

این خوراکی‌ها شما را بی‌خواب می‌کنند

۵) قهوه

تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه حتی تا شش ساعت قبل از خواب می‌تواند اثرات منفی بر استراحت شبانه داشته باشد. بهترین زمان برای نوشیدن قهوه، از ابتدای صبح تا نیمروز است.

این خوراکی‌ها شما را بی‌خواب می‌کنند

۶) شیرینی‌جات

شکلات، آبنبات و به طور کل خوراکی‌های شیرین با افزایش قند خون باعث کاهش کیفیت خواب می‌شوند. سعی کنید در ساعات منتهی به شب از مصرف شیرینی‌جات بپرهیزید. تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که بین رژیم غذایی پر قند و کاهش کیفیت و مدت خواب، ارتباط مستقیمی وجود دارد.

این خوراکی‌ها شما را بی‌خواب می‌کنند

بیشتر بخوانید:

مصرف این ۱۰ ماده غذایی به خواب بهتر کمک می‌کند

سخت خوابتان می‌برد؟ این ۷ روش را امتحان کنید

اگر خواب راحتی ندارید، این مواد غذایی را بخورید/ ۵ ماده غذایی مفید برای داشتن خواب بهتر

چی بخوریم که خوب بخوابیم؟

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

قیمت میوه های نوبرانه اعلام شد-پیام امروز

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: میوه های نوبرانه تابع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *