سوله آکام فلز

دعوت از ۱۰۰ متخصص الجزایری برای بازدید از زیست‌بوم نوآوری ایران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری پیام امروز، امیرحسین میرآبادی؛ رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری درباره توافقات صورت گرفته بین معاونت علمی و وزارت اقتصاد دانش‌بنیان الجزایر در سفر اخیر دهقانی به الجزیره از پیشنهاد ایران برای میزبانی ۱۰۰ ‌متخصص الجزایری در سفر به ایران برای آشنایی با زیست بوم و فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و توافق در زمینه اجرای طرح‌های تحقیقاتی و فناوری مشترک با سرمایه‌گذاری دو کشور خبر داد.

امیرحسین میرآبادی در خصوص دستاوردهای سفر اخیر معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور به الجزایر در همراهی با رئیس جمهور گفت: در این سفر، روح الله دهقانی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و یاسین المهدی، وزیر اقتصاد دانش‌بنیان، استارت‌آپ و شرکت‌های کوچک الجزایر در محل آن وزارتخانه دیدار و بر اهمیت توسعه همکاری های ایران و الجزایر به ویژه در حوزه‌های فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان تأکید کردند.

وی با بیان این که دهقانی و المهدی، شهریورماه امسال هم در حاشیه نشست سران «گروه ۷۷+چین» در هاوانا دیدار کوتاهی داشتند درباره موضوعات طرح شده این ملاقات متمرکزشد و گفت: استفاده از ظرفیت متخصصان ایرانی و الجزایری برای تعریف پروژه‌های مشترک و آشنایی بیشترشان با زیست بوم کشور از جمله این موضوعات بود و مقرر شد در این راستا، صد ‌متخصص الجزایری را در ایران میزبانی کنیم تا طی آن، با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف فناوری، آشنا شوند. همچنین، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت به جهت آشنایی بیشتر الجزایری‌ها با توان شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌های همکاری بود که  بیشتر متناظر با حوزه‌های اقتصاد دانش‌بنیان است.

به گفته وی، نکته بعدی بحث تبادل فضا، بین شرکت‌های فناور و استارتاپ‌های ایرانی و الجزایری بود و در این راستا تأکید کرد: به پیشنهاد دکتر دهقانی مقرر شد تا در مکانی همچون پارک پردیس یک زون به استارتاپ‌های الجزایری اختصاص داده شود و آنها هم به تبع در مرکز نوآوری خود فضایی را برای استارتاپ‌های ایرانی در نظر بگیرند.

میرآبادی با بیان اینکه حمایت مالی مشترک از استارتاپ های دو کشور از دیگر موضوعات ملاقات دهقانی با یاسین المهدی بود، تصریح کرد: بر اساس توافق طرفین مقرر شد تا پروژه های مشترک از سوی صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر دو کشور حمایت مالی شود.

وی ادامه داد: در این دیدار همچنین، بعضی از حوزه های اولویت‌دار همچون هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات، انرژی و کشاورزی مطرح شد. الجزایر به دلیل ماهیتی که دارد و برخورداری از میادین نفت و گاز گسترده یکی از کشورهای مطرح در حوزه انرژی است.

به گفته میرآبادی، در نهایت یاسین المهدی؛ همزمان با برگزاری نمایشگاه اینوتکس به ایران دعوت و مقرر شد تا برای بازدید از این نمایشگاه هیئتی را با خود همراه کند تا این تعاملات با یک برنامه رسمی کلید بخورد. همچنین، یک توافق نامه ای هم بین معاونت علمی  و وزارت اقتصاد دانش‌بنیان، استارت‌آپ و شرکت‌های کوچک الجزایر امضا شد که به عنوان یک چارچوب کلی برای تعاملات علمی و فناوری بین دو کشور در نظر گرفته شود. پس از این دیدار هم از چند استارتاپ بازدید و با فعالان این واحدها گفت‌و‌گوهایی اینجا شد.

انتهای پیام/

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اعطای مجوز برگزاری دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به مدت سه سال-پیام امروز

علی موذن زاده رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: دوره دکترای حرفه ای رشته فیزیوتراپی یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *