سوله آکام فلز
سایت ساهت
سایت ساهت

سایت ساهت سوابق تحصیلی دوم متوسطه به نشانی sahat.medu.ir

سایت ساهت چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از اینترنت در امور روزانه، بسیاری از سازمان ها و ادارات نیز اقدام به طراحی پلتفرم هایی برای انجام امور اداری خود نمودند، تا از مراجعات غیر ضروری جلوگیری کنند و کارها را با سرعت بیشتری پیش ببرند.

سازمان آموزش و پرورش با توجه به نیازی که احساس میشد، به راه اندازی سایتی مخصوص برای دریافت کد سوابق تحصیلی دانش آموزان پرداخت. همان طور که حتما می دانید این کد جزء اطلاعات دانش آموزی بسیار مهم برای همه افراد می باشد، چرا که به وسیله آن می توانند در آزمون های ورودی دانشگاه ها شرکت کنند.

در سامانه ساهت کد سوابق تحصیلی به آسانی در اختیار دانش آموزان و  کارشناسان و همچنین مدیران آموزش و پرورش قرار میگیرد. در ادامه این مقاله کاربردهای مختلف این سامانه و نحوه کار با آن را بیان خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

سایت ساهت

سایت ساهت sahat.medu.ir، در این سایت برای معلمان و تمامی کارمندان آموزش و پرورش این امکان فراهم شده است برای دریافت کد سوابق تحصیلی دانش آموزان با استفاده از نام کاربری و رمز غبور خود به سایت ساهت به نشانی sahat.medu.ir  مراجعه نمایند.

سایت ساهت جهت تایید دیپلم به نشانی اینترنتی sahat.medu.ir، در جهت دریافت کد سوابق تحصیلی دانش آموزان توسط معلمان و کارمندان وزارت آموزش و پرورش طراحی شده است.

نحوه ثبت نام دانش آموزان در ساهت

  • وارد سامانه ساهت به آدرس sahat.medu.ir شوید
  • گزینه ثبت نام دانش آموز را انتخاب نمایید
  • کد ملی و شماره همراه و کد امنیتی را وارد کنید
  • کلید ثبت نام را انتخاب کنید
  • نام کاربری و رمز عبور برای شماره همراهی که وارد کرده اید پیامک می‌شود.ورود به سامانه را بزنید
  • نام کاربری و رمز عبور را وارد نمایید
  • کد دانش آموزی و مقطع متوسطه ۶-۳-۳ را انتخاب کنید
  • نمایش کارنامه را بزنید
  • پیغام عدم یافتن کارنامه می آید. آن را ببندید
  • اطلاعات شما نمایش داده میشود را چک کنید که درست باشد
  • کد ۱۷ رقمی سوابق تحصیلی را یادداشت نمایید
  •  اگر اطلاعات شما درست بود ، کلید سبزرنگ تایید اطلاعات را بزنید
  • نام کاربری و رمز عبوری که برای شما پیامک شده یادداشت و حفظ کنید

نحوه ثبت شماره موبایل دانش آموزان توسط مدیران در سامانه ساهت

🔹ثبت شماره موبایل دانش آموزان توسط مدیران در سامانه ساهت(جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه)

🔹سامانه ساهت کاملا از سیدا تغذیه شده و اگر مدیران عزیز در سیدا قسمت تلفن استفاده در شاد رو پر می‌کردند نیازی به ورود تلفن در ساهت نبود فقط تایید و ایجاد کاربری میکردند. هر شماره ای در سیدا ثبت شده در ساهت هم همان شماره موجود است.

علت اهمیت دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت ساهت

در زمان ثبت نام کنکور سراسری یکی از اطلاعات لازم برای پر کردن فرم، کد سوابق تحصیلی داوطلب می باشد، که در گذشته دانش آموزان با مراجعه به سایت دیپ کد با آدرس dipcode.medu.ir به این اطلاعات دست پیدا می کردند. بعد از معرفی ساهت، در ابتدا فقط معلم ها و کارمندان اداره آموزش و پرورش می توانستند با ورود به سایت کد مربوط به سوابق تحصیلی داوطلبان را دریافت کنند. اما بعد از شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن آموزش ها و همه امور تحصیلی، امکان استفاده از سایت ساهت برای دانش آموزان نیز فراهم شد و دیگر لازم نبود از طریق دیپ کد اقدام به دریافت کد سوابق نمایند.

نکته قابل توجه این است که سوابق تحصیلی علاوه بر کنکور سراسری و تاثیر مثبت آن در قبولی و نتایج نهایی، برای ورود به رشته های بدون آزمون نیز اهمیت و کاربرد زیادی دارد، دانشگاه های زیادی در این روزها تنها با بررسی این سوابق اقدام به جذب دانشجو می کنند. بنابراین دسترسی آسان به آن یکی از مهم ترین کارها برای ادامه تحصیل در دانشگاه می باشد و هر داوطلبی باید بتواند این اطلاعات و کد را دریافت نماید و در زمان لازم در فرم ثبت نام خود وارد نماید.

برای بهره مندی بیشتر درباره سایت ساهت به سامانه خبری خبرینو مراجعه نمایید.


 

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

معرفی و مقایسه 3 شرکت ارائه دهنده خدمات کفسابی

معرفی و مقایسه ۳ شرکت ارائه دهنده خدمات کفسابی

حفظ زیبایی و درخشش سنگ‌ها در خانه‌ها و اماکن مختلف، امری ضروری است. کفسابی یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *