سوله آکام فلز

تنها ۱.۵ درصد اراضی کشور استان مرکزی سند دارند

ایسنا/مرکزی رئیس سازمان ‌ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص سند املاک دولتی گفت: در استان مرکزی ۵۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که تنها ۸ هزار هکتار معادل یک و نیم درصد صاحب سند هستند.

حسن بابایی روز چهارشنبه ۱۱ خرداد در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: از مجموع ۱۶۴ میلیون هکتار مساحت کشور  ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه های ملی و منابع طبیعی هستند که با تلاش های همکاران ثبتی و همکاری دستگاه های مربوطه ۱۲۹ میلیون هکتار معادل بیش از ۹۵ درصد دارای سند شده اند.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی وسعت ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتاری دارد افزود: قریب به ۲ میلیون هکتار این مساحت عرصه های ملی و منابع طبیعی هستند. در این استان یک میلیون و ۹۳۰ هزار هکتار معادل قریب به ۹۸ درصد از اراضی ملی سنددار شده اند.

رئیس سازمان‌ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: در حوزه اراضی زراعی و کشاورزی، هدفگذاری شده است که امسال  کار در این حوزه آغاز شود البته سال های گذشته اقداماتی صورت گرفته است . سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هدفگذاری شده تا اراضی کشاورزی به یک وضعیت مطلوب برسند.

وی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، بیش از ۹۰ درصد املاک دولتی دارای سند هستند، یکسری از املاک از جمله املاک آموزش و پرورش مستند مالکیت ندارند که مقرر شده دستگاه ها در راستای تهیه مستندات اقدام لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در استان مرکزی ۵۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که تنها ۸ هزار هکتار معادل یک و نیم درصد صاحب سند هستند.

وی اضافه کرد: در راستای جلوگیری از جعل اسناد یک برنامه راهبردی در سازمان تعریف شده تا در آینده تمام اسناد به صورت الکترونیکی صادر  شود، در این خصوص سند در سامانه “ثبت من” ثبت می شود و فرد در صورت نیاز به این سند با مراجعه به دفترخانه ها می تواند سند را در سامانه رویت کند و نیاز به سند فیزیکی نیست.

رئیس سازمان‌ثبت اسناد و املاک کشور  بیان کرد: اقدام به حدنگاری و صدور اسناد در حوزه زراعی و شهری و مسکونی بهترین راهکار برای جلوگیری از جعل سند و دخالت افراد سودجو در اخذ سند است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

مواجهه ۲.۴۲ درصدی خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های سلامت/ راهکار‌های کاهش هزینه‌های کمرشکن سلامت در ایران-پیام امروز

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست دبیرخانه دائمی مقابله با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *