سوله آکام فلز
سوله دست دوم

سوله دست دوم چرا مورد استفاده قرار میگیرد؟

سوله دست دوم چه معایبی دارد؟ 

معایب سوله دست دوم چیست؟ سوالی که این روزها ممکن است ذهن بعضی از خریداران سوله را مشغول کند. در این مطلب معایب سوله دست دوم را برای شما بیان می کنیم.سوله نو براساس متراژ زمین و خواسته شما و زیرنظر شما در سوله سازی ساخته می شود و باید طبق ضوابط تا ۲۰ سال ایستایی سوله را تضمین کند. اما سوله دست دوم اینگونه نیست.همچنین در سوله های نو، مهندس ناظر و سازنده سوله است و متناسب با شرایط محیطی و نوع کاربری بر روند ساخت سوله نظارت دارد.در برخی از سالن های ساخت سوله دست دوم، از مواد با کیفیت پایین برای ساخت استفاده می شود و به عنوان سوله دست دوم به فروش میرسانند. بنابراین حتما هنگام خرید این نوع سوله، محل نصب قبلی و تصاویر آن و همچنین دفترچه محاسبات سوله را بررسی کنید.همچنین در این سالن ها، هزینه حمل و خرید پیچ و مهره را خریدار سوله باید پرداخت کند. همچنین نصب این سوله و مسائل فنی آن به فروشنده ارتباطی ندارد. بنابراین بهتر است قبل از خرید، تمامی این موارد و هزینه تمام شده با فروشنده بررسی شود.

سوله نو بهتر هزینه را برمیگرداند به طوری که اگر پس از مدت زمانی درخواست تغییر طرح داشته باشید یا بخواهید شکل سازه را عوض کنید، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. همچنین درصورت قصد فروش سوله، می توانید با تنها ۱۵ درصد پایینتر از قیمت بازار، سازه خود را بفروشید.

سوله دست دوم گاهی به صورت متری سالن فروخته می شود و مقدار وزن آن از سالن های ساخت سوله نو کمتر است. به عبارتی آهن به صورت کیلویی فروخته نمی شود و براساس متری قیمت داده می شود. بنابراین حتما به این موارد دقت کنید و پیش از خرید سوله دست دوم، وزن سازه را کنترل کنید.

در حال حاضر مشکل اصلی که برای ساخت سوله دست دوم و خرید آن وجود دارد این است که تخلف زیادی به خاطر سود زیاد و استفاده از مواد باکیفیت پایین در سوله دست دوم صورت می گیرد و به راحتی به فروش میرسد. ممکن است قیمت خرید سوله دست دوم نسبت به سوله نو کمتر شود اما هزینه های جانبی مانند نصب، پیچ، جرثقیل و … نیز باید برای این نوع سوله درنظرگرفته شود زیرا در مواردی ممکن است از سوله نو نیز برای شما گرانتر تمام شود.

سوله دست دوم

موارد استفاده از سوله کارکرده یا دمونتاژ

سوله کارکرده یا دمونتاژ برای موارد زیر مناسب است:

  • نمی خواهید هزینه ی بالایی پرداخت کنید
  • کیفیت سوله خیلی مهم نباشد
  • سوله در منطقه آب و هوایی مناسب است و می توان از این نوع سوله استفاده کرد
  • مدت زمان استفاده از سوله کم باشد
  • امکان تغییر مکان خط تولیدی در چند سال آینده وجود داشته باشد

نکات مهم برای نصب سوله دست دوم

سوله دست دوم چیست : در موقع اجرا و ساخت سوله که معمولا در محل است باید استاندارد های لازم را رعایت کرد و به شرایط محیطی، شرایط آب و هوایی، وضعیت، ابعاد و شرایط سوله مورد نظر توجه کرد.

  • شرایط محیطی

برای این منظور، باید به وضعیت زلزله پذیری دقت کنید و قدرت زلزله های موجود را بررسی کنید. هم چنین باید به موقعیت و جنس خاک محل توجه کنید و میانگین آن را بررسی کنید.

  • شرایط آب و هوایی

باید به میزان و میانگین بارش های باران و برف توجه کنید و اینکه سقف چه میزان وزن برف را می تواند تحمل کند. شرایط هوا و میزان وزش باد محل نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

بسته به نوع کاربرد سوله و ساخت سوله برای واحد های صنفی و صنعتی مختلف باید به دهانه، طول، شیب و ارتفاع سوله توجه کرد.

ابعاد سوله دست دوم

موجود بودن این سوله ها در ابعاد مختلف به صورتی که قابل تحویل فوری هستند به این دلیل است که این سازه ها بصورت تولید انبوه و بر اساس طراحی های از قبل انجام شده تولید و ساخته می شوند و با توجه به روال ساخت مستمر آن در کارخانه ، در ابعاد مختلف در حیاط و انبار کارخانه نگهداری می شوند.

سوله های ما در هر ابعادی که مد نظر شماست آماده بوده و در نتیجه سفارشات شما مشتریان محترم در کمترین زمان آماده و قابل تحویل و نصب می باشد.

 

لازم به ذکر است که بر خلاف بسیاری از شرکت ها که سوله های دست دوم و کارکرده خود را به جهت اینکه دمنوتاژ شده و قبلا استفاده شده است بدون دفترچه محاسبات ارائه می دهند. کلیه محصولات تولیدی شرکت سوله آکام فلز همراه با دفترچه محاسبات و با محاسبه میزان فشارهای وارده اعم از فشار باد ، برف ، موقعیت جغرافیایی و غیره ارائه می شود.

که این خود گواه محکمی است بر اسکلت های فلزی در حد نو این شرکت که صرفاً بعد از تولید در محوطه کارخانه دپو شده و آماده تحویل می باشند. اسکلت های فلزی تولیدی این شرکت قابل تایید سازمان نظام مهندسی می باشند.

سوله دست دوم بخریم یا سوله سبک؟

سوله به صورت کلی به دو صورت سوله نوساز و سوله دست دوم به فروش می‌رسد. هر کدام از این سوله‌ها مزایا، مراحل ساخت و اجرا و هزینه خرید متفاوتی دارند. اینکه کدامیک را برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنید به شرایط، نیازها، زمان تا مرحله بهره‌برداری و میزان بودجه شما بستگی دارد.

همانطور که می‌دانید قبل از ساخت قطعات برای یک سوله نوساز، ابعاد قطعه و تعداد آن مشخص می‌شود و در نتیجه برای آن سوله خاص، قطعات تولید می‌شوند. اما در مورد سوله دست دوم، قطعات از پیش آماده و اصطلاحا دست دوم و مستعمل هستند و به همین دلیل نیز هزینه تولید کاهش پیدا می‌کند.

سوله های سبک لزوماً به یک نوع سوله خاص محدود نمی‌شود. بنابراین یه عنوان خریدار محدودیتی در خصوص انتخاب نوع سوله سبک نخواهید داشت.

سوله‌های سین‌بیم نیز، از آن دسته سوله‌هایی هستند که شما می‌توانید با هزینه ی سوله‌ی دست دوم ،یک سوله نو و طراحی شده به دلخواه کارفرما داشته باشید و  دلیل آن این است که: از نظر مزایا، مزیت‌های بیشتری نسبت به سوله‌های دست دوم دارند مانند : استفاده از آهن آلات نو و نه قدیمی و مستعمل ،استفاده از ظرفیت باربری مشابه با سوله های معمولی با وزن بسیار کمتر،امکان طراحی برای دهانه های بسیار بزرگ با توجه به شرایط خاص و رفتار طبیعی تیر های سینوسی و… و همینطور با توجه به وزن کمتر سازه نسبت به سوله معمولی، از نظر قیمت مانند سوله‌‌های دست دوم هستند.

منبع : https://pooladindezh.com/used-niches

 

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

محصولات غذایی ارگانیک مثل دانه چیا

نقش مصرف محصولات غذایی ارگانیک مانند دانه چیا در حفظ سلامتی

مصرف بیش از حد کودها و سموم شیمیایی باعث گردیده تا محصولات تولیدشده‌ی آب‌های زیرزمینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *