سوله آکام فلز

سومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز در ساوه‌ بکار خود پایان داد

ایسنا/مرکزی سومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز در ساوه‌ با حضور رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، مدیر کل هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سرپرست فرمانداری ساوه، جمعی از نخبگان، دانشجویان، دانش آموزان و مسئولان و با برگزاری جشنواره دانش آموزی و دانشجویی در موسسه آموزش عالی انرژی ساوه بکار خود پایان داد.

رییس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در جشنواره دانش آموزی و دانشجویی انرژی وابسته به سومین کنفرانس ملی انرژی که با حضور رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران در موسسه آموزش عالی انرژی ساوه برگزار شد، با بیان اینکه تربیت نسل آینده که ایران سازان کشور هستند در دانشگاه صورت می‌گیرد، افزود: جشنواره دانش آموزی و دانشجویی از برنامه‌های جانبی سومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز در ساوه‌ است.

دکتر احمد قریب گرکانی در ادامه مهمترین رسالت جوامع دانشگاهی را علاوه بر تربیت نیروی انسانی کارآمد، برآوردن نیازهای جامعه دانست و افزود: در دانشگاه انرژی ساوه با برگزاری دوره‌های آموزشی به دنبال تربیت دانشجویانی هستیم که هر کدام عاملی برای شناساندن انرژی در جامعه شوند.

وی با تاکید بر احداث کارگاه‌های متعدد برای آموزش ساخت‌وساز نیروگاه‌های خانگی و توسعه آن افزود: نیروگاه‌های خانگی در ایران بسیار محدود است و علت آن استقبال ضعیف برای احداث کارگاه های تولید نیروگاه های خانگی بوده و امیدواریم در سطح شهر کارگاه های متعددی برای استفاده از انرژی طبیعی آفتابی و بادی راه‌اندازی شود.

دکتر قریب بر تشویق جامعه به استفاده مردم از انرژی طبیعی و خدادادی با ایجاد نیروگاه‌های خانگی تاکید کرد و افزود: باید زیرساخت‌های لازم به همراه پرورش نیروی انسانی کارآمد به منظور توسعه و تقویت نیروگاه های خانگی برای تولید انرژی فراهم شود تا با فرهنگ سازی در جامعه از مصرف انرژی های فسیلی به سمت و سوی انرژی های تجدید پذیر و نو حرکت کنیم.

رئیس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه در ادامه با اشاره به برگزاری سومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز  در ساوه گفت: این کنفرانس همانند همایش‌های پیشین، از دو سال قبل برنامه‌ریزی شده بود که بدلیل شرایط کرونایی چندبار به تعویق افتاد و از طرفی تعداد مقالات ارائه شده به کنفرانس پائین بود.

دکتر قریب در ادامه با اشاره به دریافت بیش از ۹۰ مقاله در سومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های مرتبط با بیماری کرونا سعی شده است که ارائه مقالات در قالب سخنرانی‌های غیرحضوری و پوستر صورت پذیرد. از ۹۰ مقاله ارسالی ۵۰ مقاله پذیرفته و ۲۰ مقاله به صورت شفاهی در کنفرانش ارائه شد.

وی افزود: این موسسه به سهم خود این هدفمندی و ماموریت‌گرایی را از ابتدای تاسیس خود بر دوش گرفته و تلاش موثری را در پیش گرفته که معنی و مفهوم انرژی را در تمام زوایای زندگی بشناساند و با وجود محدودیت‌های مالی و تا اندازه‌ای استقبال کم دانشجویی و اجتماعی در اثر برخی از معضلاتی که باعث شده هنوز در ایران اثرگذاری گسترده انرژی به مثابه سایر کشورهای همسایه و یا غیرهمسایه درک نشود، در این مسیر حرکت کند.

او با اشاره به اینکه موسسه آموزش عالی اولین و تنها دانشگاه انرژی در کشور است، ادامه داد: موسسه آموزش عالی انرژی در تمام سطوح ممکن از جمله تدریس، تحقیق، سخنرانی، تاثیرگزاری یا شرکت در اجتماعات و به ویژه برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های ادواری، به منظور تشدید رشد و توجه گسترش افکار مربوط به مهمترین عامل توسعه یعنی انرژی، ورود کرده است.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از منابع، بهینه کردن روش‌های تولید و مصرف، صرفه جویی متناسب انرژی با پشتوانه سازی راهکارها و راهبردهای اندیشمندان و متخصصین و افتتاح رشته‌های جدید علم انرژی، بخشی از فعالیت‌های موسسه است.

عضو هیات علمی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: این کنفرانس با گستردگی موضوعی که دارد نشان داد که موضوع انرژی نه تنها چند موضوع مهندسی یا صرفا علوم را در بر ندارد بلکه تمام مسایل علمی، مهندسی، انسانی و مدیریتی را شامل می‌شود. البته این کنفرانس عقبه‌هایی هم نظیر دوره‌های آموزشی برنامه ریزی شده، اولین جشنواره دانش آموزی و بزرگداشت روز معلم در بر داشته است مضافا بر اینکه این کنفرانس، انرژی را نه تنها در حوزه مهندسی و فنی بلکه در تمامی حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و مورد بررسی قرار داده است.

وی افزود: با هدف بهینه سازی انرژی، رشته‌های مهندسی انرژی در این دانشگاه تدریس می‌شود و از سال آینده در رشته‌های  انرژی‌های تجدید پذیر، معماری انرژی، اقتصاد و حقوق انرژی و … فعالیت خواهد کرد. عضویت در اتحادیه دانشگاههای بین المللی و انعقاد تفاهم در  برخی دانشگاهها نظیر کشور آلمان  برای انتقال دانشجو در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مدیر کل هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: رفتار کشورها باید براساس حقوق بین‌الملل صورت گیرد اما متاسفانه در دنیای امروزی حقوق ملت ها پایمال شده و هر کس قویتر است حرف خود را پیش می برد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی اظهار کرد: حفظ و نگهداری صلح و امنیت اولین هدف تاسیس سازمان ملل است تا اقدامات موثر دسته جمعی به منظور ممانعت از وقوع تهدیدی برای صلح و تجاوزگری صورت گیرد.

وی بیان کرد: بهره‌گیری از انرژی هسته‌ای برای گسترش تحقیقات و استفاده صلح آمیز در سدسازی و صنایع است که دشمنان، ملت ایران را بدلیل زیاده خواهی‌های سران سلطه می‌خواهند از این حق مسلم به بهانه ساخت بمب اتم محروم کنند در حالیکه نظام اسلامی مقید به استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است.

امام جمعه سابق ساوه گفت: کار علمی همراه با همبستگی و هم افزایی در عمل به بیانیه گام دوم انقلاب توطئه سران سلطه را خنثی کرد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده-پیام امروز

حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت گفت: در حال حاضر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *