سوله آکام فلز

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به مناسبت هفته سلامت مطرح کرد-پیام امروز


به گزارش وبدا، دکتر سید مهدی میرغضنفری، معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل با اشاره به فرارسیدن هفته سلامت اظهار داشت: سلامتی، یک حق و یک مسئولیت همگانی است و خانواده به عنوان اولین و مهمترین واحد اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که منبع تأمین نیاز‌های روان‌شناختی، جسمانی، جنسی و عاطفی اعضای خود به شمار می‌رود.

وی با اشاره به رویکرد طب ایرانی به موضوع سلامت، خاطرنشان کرد: سلامت خانواده دو بعد جسم و روان دارد؛ هر رشدی از خانواده شروع می‌شود و هر شکستی نیز ممکن است از خانواده رقم بخورد؛ بنابراین سلامت خانواده اصل و اساس برای پیشرفت انسان‌ها و ارتقاء و در نهایت پیشرفت یک کشور در زمینه‌های مختلف به شمار می‌آید.

وی افزود: البته سلامت روان از یک بعد بالاتر است چرا که اثرات آن عمیق‌تر و طولانی‌تر می‌باشد؛ همچنین تشخیص و شناسایی آن نیز نسبت به بیماری‌های جسمی سخت‌تر است.

دکتر میرغضنفری با بیان اینکه تعریف سلامتی نسبت به مزاج اشخاص، محیط زندگی و نوع فعالیت هر فرد متفاوت است؛ به اثرات متقابل مزاج و شغل در طب ایرانی اشاره کرد و گفت: طب ایرانی انسان را تنها از بعد مادی نمی‌نگرد و تفاوت‌های فردی را زمینه ساز تعیین فعالیت‌هایی همچون رشته و شغل او می‌داند.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت ادامه داد: مزاج مهمترین بخش طب‌ایرانی و همان خصوصیات جسمی و روحی انسان‌ها و ویژگی فردی به شمار می‌آید که ضمن ایجاد تفاوت در افراد، بر رفتار و توانایی آنان اثر می‌گذارد؛ به عنوان مثال فردی که مزاج گرم دارد، برای مشاغل پر جنب و جوش مناسب است یا فعالیت‌های هنری شاید گزینه خوبی برای مزاج‌های سرد و خشک باشد. همچنین شغل ارتباط مستقیمی با سلامت افراد دارد به طوریکه اصول حفظ و ارتقای سلامتی برای یک هنرمند با همین اصول برای یک کشاورز ممکن است کاملاً فرق داشته باشد. هر کدام از این اشخاص هم ممکن است در محیط زندگی و کار خود، سالم باشند ولی وقتی به شغل یا محیط دیگر وارد می‌شوند، ممکن است از لحاظ سلامتی آسیب ببینند.

دکتر میرغضنفری با تاکید بر نقش تاثیر گذار و تعیین کننده مزاج بر خانواده، گفت: بسیار اهمیت دارد که اعضای خانواده مزاج خود و دیگر اعضای خانواده را بشناسند چرا که مزاج مهمترین بخش طب ایرانی و همان خصوصیات جسمی و روحی سرشتی (ژنتیک) انسانهاست.

وی افزود: ابتدا زن و شوهر باید مزاج خود و یکدیگر را شناخته تا بدانند چگونه باید با هم تعامل داشته باشند و بتوانند برخی رفتار‌های یکدیگر را که اصالتا به مزاج طرف مقابل مربوط می‌شود، درک کنند تا صبر و تحمل و سازگاری بینشان افزایش یابد همچنین بایستی مزاج فرزندانشان را نیز بشناسند تا راه‌های تعامل با هر فرزند را متناسب با مزاج، استعداد‌ها و حساسیت‌های او بدانند. فرزندان نیز علاوه بر مزاج خود باید مزاج سایر افراد خانواده را بشناسند تا بدانند که برخی رفتار‌های اعضای خانواده جزو سرشت آنهاست و این علم و آگاهی بسیاری از مسائل را در خانواده حل می‌کند.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت ادامه داد: همانطور که هر شخص حق دارد شناسنامه و کد ملی داشته باشد، این حق و نیاز را نیز دارد که مزاج خود را بشناسد، زیرا در غیر اینصورت نمی‌تواند سبک زندگی مناسبی را در پیش بگیرد. در خانواده، خصوصا مادر خانواده باید مزاج افراد خانواده را بداند تا مطابق با آن غذا درست کند و بداند چه چیز‌هایی برای خانواده مفید یا مضر است.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

خطیر پای مدیران خارجی را به فوتبال ایران باز می‌کند؟!-پیام امروز

۱۰:۴۶ – ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۴۶ – ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ علی خطیر مدیرعامل آبی‌ها درصدد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *