سوله آکام فلز

آب شیرین چهار و نیم میلیارد سال قدمت دارد-پیام امروز


یک مطالعه جدید که در ژورنال Nature Geoscience منتشر شد، اولین شواهد از آب شیرین و زمین‌های خشک روی زمین را در ۴ میلیارد سال پیش نشان می‌دهد که زودتر از آن چیزی است که قبلاً تصور می‌شد، به گونه‌ای که قدیمی‌ترین حیات باقی مانده روی زمین در پرونده سنگ‌های تکه تکه شده ۳.۵ میلیارد سال است. برخی از داده‌های شیمیایی نیز نشان می‌دهد که ممکن است تا ۳.۸ میلیارد سال قدمت داشته باشد و اگرچه دانشمندان تصور می‌کردند که زندگی ممکن است قدیمی‌تر از این باشد، هیچ مدرکی برای اثبات این موضوع وجود نداشته است.

به گزارش وب سایت Phys، دانشمندان وجود آب شیرین را در پرونده سنگ‌های صخره‌ای و سیگنال‌های شیمیایی باقی مانده‌ شناسایی کرده اند، به گونه‌ای که زمین کمی بیش از ۴.۵ میلیارد سال قدمت دارد و قدیمی‌ترین سنگ‌هایی که دانشمندان کشف کرده اند کمی بیشتر از ۴ میلیارد سال قدمت دارد.

برخلاف سنگ‌ها، قدیمی‌ترین کریستال‌های حفظ‌شده قدمت ۴.۴ میلیارد سال دارند و بخش عمده‌ای از این کریستال‌های فوق‌قدیمی از یک نقطه روی زمین می‌آیند: تپه‌های «جک» در غرب استرالیا.

در طی میلیارد‌ها سال، بسیاری از فرآیند‌های بعدی می‌توانند سیگنال شیمیایی اولیه را هنگام تشکیل کریستال‌ها پاک کنند.

بسیاری از انواع دیگر مواد معدنی به راحتی قابل تغییر هستند، فرآیندی که شیمی اولیه آن ها را پاک می‌کند و هیچ سرنخی در مورد گذشته عمیق زمین ارائه نمی‌دهد.

این مطالعه نشان می‌دهد که حدود ۱۰ درصد از تمام کریستال‌های مورد تجزیه و تحلیل بیش از ۴ میلیارد سال قدمت دارند و برای این که بفهمند آیا این دانه‌ها دارای رکورد آب شیرین هستند یا خیر، دانشمندان از پرتو‌های کوچک یون بر روی دانه‌های زیرکون تاریخ استفاده کردند تا نسبت سنگین‌تر به سبک‌تر را اندازه گیری کنند. بر حسب وزن، به‌نظر می‌رشد که از ۴ میلیارد سال پیش آب شیرین روی زمین وجود داشته باشد.

منبع: الیوم السابع


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

افتتاح ۲ خانه محیط زیست در منطقه ۱۵-پیام امروز

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *