سوله آکام فلز

ماموریت آرتمیس ۳ ناسا برای پرورش گیاه روی کره ماه-پیام امروز


 اصلی‌ترین مأموریت ماه‌نورد آرتمیس ۳ ناسا که قرار است سال ۲۰۲۶ فضانوردان را به کره ماه ببرد، ایجاد یک گلخانه مصنوعی و پرورش گیاه در کره ماه است.

ناسا در توضیح این مأموریت می‌گوید: گیاهان، ماشین‌های حیاتی کره زمین هستند که توانایی آنها در بازیافت دی‌اکسید کربن و تبدیل آن به اکسیژن و تبدیل نور خورشید به زیست توده خوراکی، زندگی در سیاره زمین را برای سال‌ها حفظ کرده است؛ لذا اگر هدف بشریت ایجاد سکونتگاه‌های دائمی در ماه باشد، تسلط بر هنر کشاورزی فضایی نه تنها مفید، بلکه کاملاً ضروری است.

ناسا معتقد است که کشاورزی فضایی اتکای ما به منابع تامین شده از زمین را کاهش می‌دهد و اکتشافات فضایی را پایدارتر می‌کند چرا که در صورت موفقیت در این پروژه فضانوردان غذا و اکسیژن خود را پرورش می‌دهند و به نوعی پایگاه‌های خودکفا در میان سیاره‌های دیگر ایجاد می‌شود. هرچند این مهم به آسانی در دسترس نیست و مواردی ازجمله تغییرات دمایی شدید، تشعشعات شدید، فقدان خاک مناسب، نور کافی و… ازجمله مواردی هستند که کار را سخت خواهند کرد.

بر اساس اعلام ناسا، شاهی تال (یک گیاه گل‌دار کوچک و بومی اروپا، آسیا و شمال‌غربی آفریقا)، علف اردک و براسیکا راپا (یک از انواع کلم) گیاهانی هستند که قرار است در ماه پرورش داده شوند.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران-پیام امروز

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران خبر داد؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *