سوله آکام فلز

اتمام ساخت ۲۵۰ هزار واحد مسکن روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن-پیام امروز


 غلامرضا صالحی در حاشیه نمایشگاه آبادیران در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه طبق آخرین سرشماری انجام شده در ١٣٩۵ حدود ۵.۵ میلیون واحد مسکن روستایی وجود دارد گفت: بنیاد مسکن از ابتدای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی تا کنون ٣ میلیون واحد را مقاوم کرده‌است. 

وی ادامه داد: همچنین در بخش نهضت ملی مسکن در سه سال گذشته ساخت ٨١٧ هزار واحد شروع شد که امروز پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن در روستاها بالای ۶٠ درصد و در مناطق شهری حدود ٣٠ درصد است و مهمترین عامل پایین بودن پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن تحت تعهد بنیاد مسکن در مناطق شهری پایین بودن آورده اولیه مردمی است. 

وی اظهار کرد: از سه سال گذشته ساخت ۵۵١ هزار مسکن روستایی آغاز شده که ساخت ٢۵٠ هزار واحد به پایان رسیده‌است. 

صالحی  با بیان اینکه هدف گذاری بنیاد مسکن در پروژه های نهضت ملی مسکن ساخت ۸۱۷ هزار واحد مسکن روستایی و شهری است گفت: طبق هدف گذاری انجام شده از این ۵۵۰ هزار واحد مسکن روستایی است که روند ساخت آنها پیشرفت ۶۰ درصدی داشته و روند ساخت مسکن های شهری هم با توجه کند بودن روند آورده متقاضیان به زیر ۳۰ درصد پیشرفت رسیده است‌.

وی بیان کرد: در برخی از شهرها  آورده متقاضیان کمرنگ بوده و عملکرد مناسبی نداشته است اما در بسیاری از پروژه ها بنیاد  مسکن عملکرد خوبی داشته و با تمرکز بر  روند خرید عمده مصالح ساختمانی توانسته ایم پیشرفت مطلوبی در عرصه ساخت و ساز داشته باشیم.

رئیس بنیاد مسکن همچنین از امضای توافقنامه بین بنیاد مسکن و شهرداری ها خبر داد و گفت:  در محلات باغ آذری، شوش و خانی آباد همزمان با معرفی اراضی روند ساخت مسکن آغاز شده  که در برخی از محلات پیشرفت فیزیکی ساخت مسکن بین ۱۰ تا ۳۰ درصد رسیده است‌.

خبرنگار: محبوبه کباری 


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تن هاخ در منچستریونایتد ماندنی شد-پیام امروز

 علی رغم اینکه پیش از پایان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس گمانه زنی‌های مبنی بر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *