سوله آکام فلز

احتمال بارش و وقوع سیلاب /در حاشیه رودخانه توقف نکنید

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب‌ منطقه‌ای تهران گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی از امروز چهارشنبه تا پایان روز جمعه احتمال بارش، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های تهران وجود دارد که لازم است مردم از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و رفتن به کوهنوردی اجتناب کنند.

رضا کیائی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، بابیان اینکه هشدارهای سازمان هواشناسی به سه بخش زرد، نارنجی و قرمز تقسیم می‌شود، اظهار کرد:  بر اساس آخرین هشدار که روز گذشته به ما اعلام شد، تهران در وضعیت نارنجی قرار دارد، طبق اعلام احتمال وقوع خسارت گسترده وجود داشته و رگبار، باران و احتمال وقوع تگرگ در ارتفاعات تهران پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه مخاطراتی که پیش‌بینی شده شامل بالا آمدن آب رودخانه‌ها، گرفتگی معابر، آبگرفتگی در مسیرها، اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌ها عنوان شده است، گفت: عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، اجتناب از کوهنوردی، احتیاط در تردد درون و برون شهری مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب‌منطقه‌ای تهران، با بیان اینکه تنها اتراق در کنار رودخانه‌ها نمی‌تواند مشکل آفرین باشد، اظهار کرد: مجاری تغذیه رودخانه‌ها در بالادست، مسیل‌هایی هستند که هنگام وقوع بارندگی در ارتفاعات در آن مسیل‌ها جاری می‌شوند و با اتصال آبراهه‌های کوچک به‌ یکدیگر آبراهه‌های بزرگی ایجاد می‌شود و در نهایت وارد رودخانه‌ها می‌شوند.

کیائی‌پور افزود: زمانی که افراد در کنار رودخانه‌ها اتراق می‌کنند، مطلع نیستند که در بالادست چه اتفاقی می‌افتد، ممکن است در عرض یک ربع سیلاب مهیبی ایجاد شود و تمام درختان و اشیا سد راه خود را به پایین دست منتقل کند.

وی تاکید کرد: تقاضای ما از مردم این است که به هیچ عنوان در مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند و نسبت به تابلوهای هشدار حساس باشند، همچنین توصیه می‌شوند در این روزها از حضور در ارتفاعات تهران به جد خود داری شود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تنها تا ۲۶ اردیبهشت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیکی فرصت وجود دارد-پیام امروز

سید امیر سیاح رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت:از ابتدای ۱۴۰۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *