سوله آکام فلز

احسان‌پور: می‌توان به نسل طلایی دیگری در کشتی امید داشت/ پیشرفت لرستان مشهود بود

بهنام احسان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درخصوص کیفیت مسابقات قهرمان کشوری که در روزهای گذشته در تهران به انجام رسید، اظهار داشت: کشتی‌های خوبی برگزار شد، خصوصاً در فینال که در اغلب اوزان از کیفیت بالایی برخوردار بود. نکته تاریک این رقابت‌ها عملکرد ضعیف برخی استان‌های کشتی‌خیز از جمله کرمانشاه، گلستان، همدان و خراسان رضوی بود. این استان‌ها به ویژه همدان و گلستان قبلاً کشتی‌گیران مدعی داشتند اما امسال حتی یک نماینده هم در جمع نفرات اول تا سوم نداشتند و این اصلاً خوب نبود.

وی ادامه داد: اگر مازندران و تهران را کنار بگذاریم، استان‌های دیگر در بین نفرات برتر سهم بسیار کمی داشتند. برعکس استان‌هایی که گفتم ضعیف شده بودند، لرستان بود که در چند سال اخیر خوب کار و پیشرفت کرده و اینجا هم تیم‌شان یکدست بود.

 

عضو سابق کادرفنی تیم ملی بزرگسالان درمورد برآیندش از تیمی که از این رقابت‌ها در نهایت در مسابقات آسیایی و جهانی شرکت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: درمجموع فکر می‌کنم تیم‌مان خوب است. بچه‌هایی را اینجا دیدم که فکر می‌کنم ۳-۴ نفرشان شانس طلای جهان را دارند. تعدادی از آنها کلاس خاص خودشان را داشتند و این خیلی خوب بود. هرچند از الان نمی‌شود خیلی آینده را پیش‌بینی کرد و هنوز هیچ کشتی‌گیری هم انتخاب نشده، اما حس کردم اگر روی این تیم کار و سرمایه‌گذاری شود، جواب می‌دهد. حتماً باید این بچه‌ها را به تورنمنت بین‌المللی ببریم که اعتماد به نفس‌ و تجربه خارجی‌شان زیاد شود. خیلی از این بچه‌ها تجربه مسابقه خارجی ندارند و حتماً قبل آسیایی باید به تورنمنت بروند تا با جو مسابقه خارجی و حریف خارجی خو بگیرند.

احسان‌پور درخصوص اینکه چقدر می‌توان به موفقیت این تیم و کسب یکی از سکوهای برتر جهانی امیدوار بود، گفت: بچه‌های مستعدی هستند و به آنها امیدوارم. کسب نتیجه اما به این برمی‌گردد که چقدر تلاش کنند. نه فقط امسال که در سال‌های آینده هم می‌توانیم روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم. شاید در هر وزن دو نفر را به تورنمنت بین‌المللی بفرستیم تا از دل تورنمنت و مسابقات قهرمانی کشور، تیم اعزامی به قهرمانی آسیا انتخاب شود.

سرمربی تیم ملی نوجوانان آزاد درباره اینکه آیا نظارت بر وزن کشتی‌گیران و اینکه وزن زیادی کم نکنند، وجود داشت؟ تصریح کرد: بعد از مسابقات روی نفرات اول تا سوم کنترل وزن انجام شد و بیشتر نفرات مشکل وزنی نداشتند یا نهایتاً یک کیلو بالا بودند. البته این هم طبیعی است که در مسابقه و فشار کشتی، وزن بالا نمی‌رود اما در اردوهای تیم ملی هم نظارت خواهد بود.

دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۹ در پاسخ به این سؤال که آیا می‌شود باز هم نسبت به شکل‌گیری نسلی طلایی در کشتی ایران امید داشت، گفت: بله، می‌شود امید داشت. واقعاً فکرش را نمی‌کردم که شاهد کشتی‌هایی به این قدر پخته در این رقابت‌ها باشم. در فینال برخی اوزان کشتی‌های زیبایی انجام شد، البته خیلی‌ها هم ضعف فنی داشتند. یک نکته مهم این بود که شاید در این سه روز من ۱۰ تا زیرگیری هم ندیدم و این به هیچ وجه خوب نبود که زیرگیری اینقدر کم شده است. ضعف در سرو گردن مشهود بود و باید حتماً روی خیمه زدن و نکات فنی‌ که یادداشت شده، کار کنیم.

انتهای پیام/

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

خدا را شکر این سیلی را الان خوردیم-پیام امروز

محمدحسین مرادمند بعد از پیروزی استقلال مقابل شمس آذر در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *