احیای پتروشیمی گلستان در ۱۲ گام

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره به اجرایی شدن دستور رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه پیرامون پتروشیمی گلستان، گفت: احیای پتروشیمی گلستان در ۱۲ گام انجام‌می شود.

دکتر علی محمد زنگانه صبح امروز در جلسه بررسی و تعیین تکلیف نهایی پروژه پتروشیمی گلستان که در دادگستری کل استان گلستان برگزار شد با اشاره به اینکه مشکلات و چالش های حقوقی پتروشیمی با کمک دادگستری استان رفع شده است، اظهار کرد: هم اکنون در مسیر احیای پتروشیمی وارد فاز اجرایی شده ایم که برای فرآیند اجرا یک برنامه مدون در ۱۲ گام طراحی شده و در حال پیش بردن این گامها هستیم.

زنگانه با بیان اینکه تشریفات قانونی و اجرایی برای ورود سرمایه گذار جدید شروع شده است، افزود: پیش بینی می کنیم حداکثر تا یک ماه آینده مقدمات برای احیای دوباره پتروشیمی و استارت کار اجرایی آن شروع شود.

احمد شکری مدیر طرح های صنعت پتروشیمی ایران هم در این جلسه گفت:خوشبختانه همگرایی خوبی در مجموعه قضایی و اجرایی استان وجود دارد و ان شاء الله با همین همگرایی، آخرین گام های مانده تا احیای این پروژه را برداریم و این طرح عملیاتی شود.

وی افزود: پروژه قبل از این که وارد فاز اجرایی شود یکسری پیش نیازهای حقوقی، قراردادی و مالی دارد که الحمدلله در این جلسه و جلسه های قبلی توافقات خوبی صورت گرفت.

شکری با اشاره به اینکه در بین سرمایه گذارهای جدید توانمندترین سرمایه گذار ورود کرده و به زودی این طرح عملیاتی می شود، ادامه داد: تکاپو برای راه اندازی دوباره پتروشیمی گلستان ۲۵ آذرماه پارسال با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان آغاز و پس از آن در سفر رئیس جمهور به گلستان هم بر کمک به راه اندازی این طرح تاکید شد.

به گزارش ایسنا طرح پتروشیمی گلستان از ۱۶ سال پیش تاکنون بر زمین مانده است و بیش از ۹۰ هزار سهامدار دارد . این پروژه در این سالها فقط ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ترکیب احتمالی استقلال مقابل نساجی

۳۰ / ۰۶ / ۱۴۰۳ – ۰۱:۱۳:۴۳ پیش از دربی؛ استقلال احتمالا با چند تغییر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner