سوله آکام فلز

اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد تومان به کشاورزی کرمانشاه در سفر رئیس جمهور

ایسنا/کرمانشاه وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص سه هزار میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی کرمانشاه در جریان سفر رئیس جمهور خبر داد.

سید جواد ساداتی نژاد در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با اشاره به در نظر گرفته شدن سه هزار میلیارد تومان منابع برای توسعه بخش کشاورزی کرمانشاه، اظهار کرد: این منابع مربوط به بخش‌های مختلف مانند تکمیل شبکه‌های آبیاری، مرمت و لایروبی قنوات، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و دیم، زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی، آب شرب عشایر، جاده بین مزارع، حفاظت از جنگل‌ها و … است.

وی سپس از ظرفیت‌های عظیم کشاورزی کرمانشاه یاد کرد و با اشاره به وجود ۹۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان، افزود: در کرمانشاه سالانه ۵.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود که ارزش آن چیزی نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

به گفته این مسئول، ۳۰ درصد اشتغال مردم استان در بخش کشاورزی است  و نزدیک به ۱۶۰ هزار تولید کننده کشاورزی در کرمانشاه داریم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کرمانشاه از دیرباز مرکز تولید گندم کشور بوده، عنوان کرد: امسال تاکنون بیش از ۴۲۰ هزار تن گندم در کرمانشاه تولید شده که افزایش ۱۰ درصدی را داشته است.

به گفته ساداتی‌نژاد، کرمانشاه رتبه اول تولید برخی محصولات از جمله نخود را در کشور دارد.

وی به معضلات کشاورزی کرمانشاه هم اشاره کرد که خام فروشی و عدم استفاده از ارزش افزوده محصولات کشاورزی و همچنین عدم توسعه گلخانه‌ها از مهمترین آنها بود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان اشاره ای هم به آمار تولید گندم کشور داشت که اکنون به رقم پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تن رسیده و نسبت به سال گذشته ۳۲.۸ درصد بیشتر شده است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود-پیام امروز

امیر سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار با بیان اینکه تا ۲۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *