سوله آکام فلز

اختصاص ۳۰۳ ظرفیت بورس کارشناسی ارشد در شرکت‌های دانش بنیان-پیام امروز


امسال برای نخستین بار در پذیرش دوره‌های کارشناسی ارشد، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و یا مؤسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص امکان ارائه بورس در کدرشته‌های تحصیلی را داشتند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده بودند نیز می‌توانستند در بازه زمانی که برای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده بود، کدرشته محل‌های دارای بورس را انتخاب کنند.

این افراد باید دارای حد نصاب علمی لازم بوده و واجد شرایط و ضوابط اختصاصی وزارتخانه و یا سازمان و یا ارگان بورس دهنده و یا مؤسسه آموزش عالی دارای شرایط خاص باشند.

شرایط و ضوابط اختصاصی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های بورس دهنده و همچنین مؤسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص در این قبیل رشته‌ها در دفترچه درج شده بود.

فهرست اسامی معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت در رشته‌های بورس و دارای شرایط خاص براساس ظرفیت پذیرش دانشجوی بورسیه ارگان‌های مختلف و مؤسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص و با توجه به نمرات امتحانی در هر یک از کدرشته محل‌های انتخابی به همراه اطلاعیه برنامه زمانی انجام مراحل مصاحبه و گزینش در این کدرشته‌ها از سوی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر خواهد شد.

برقراری این بورسیه‌های جدید درحالی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دفترچه راهنمای انتخاب رشته تاکید کرده است که این وزارتخانه به هیچیک از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، بورس تحصیلی اعطاء نمی‌کند و بورسیه‌ها بر اساس نیاز‌های کشور از سوی مراکز اعلام شده ارائه می‌شوند.

این بورسیه‌ها برای نخستین بار در پذیرش مقطع کارشناسی ارشد ارائه شده است. بیشترین ظرفیت مربوط به گروه فنی – مهندسی بوده به میزان ۲۲۱ نفر است. پس از آن گروه علوم انسانی با ظرفیت بورسیه ۴۰ نفر و بعد از آن گروه علوم پایه ظرفیت بورسیه ۳۸ نفر قرار دارند. برای گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۴ نفر ظرفیت اختصاص یافته است.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

نبرد نویدکیا با سپاهان برای کسب جام قهرمانی-پیام امروز

دیدار فینال جام حذفی فوتبال بین تیم‌های فوتبال سپاهان و مس رفسنجان با کمک داور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *