سوله آکام فلز

اختلال در سامانه مجوز آثار موسیقی و لزوم معرفی سیستم جایگزین

حدود یک ماه از زمانی که عده‌ای از هنرمندان از هک شدن سامانه اخذ مجوزهای آثار موسیقی خبر دادند می‌گذرد و هنوز این سامانه در دسترس نیست. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از تأیید این خبر، طی هفته‌های اخیر از تلاش مرکز رسانه‌های دیجیتال برای رفع مشکل خبر داده است.

به گزارش ایسنا، با اختلال در سامانه اخذ مجوزهای آثار موسیقی، سیستم صدور مجوزها هم با مشکل مواجه شده و هنوز راهکار جدیدی برای حل مشکل حداقل به صورت مقطعی پیشنهاد نشده است.

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال، عمدتا به صورت ماهانه گزارشی از آثار موسیقی که موفق به اخذ مجوز شده‌اند را منتشر و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌داد که در پی این اختلال، مدتی است که از این گزارش‌ها خبری نیست.

با توجه به هک شدن این سامانه، هنرمندان موسیقی نمی‌توانند مجوز آثارشان را دریافت کنند که البته این امر می‌تواند در روند کاری آنها اختلال ایجاد کرده و برنامه‌هایشان را برهم بریزد. بنابراین جا دارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمهیدی جدید، حداقل تا برطرف شدن مشکل، سیستم جایگزینی را معرفی کنند. هرچند بنا بر آنچه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده داده است، مهندسان آی‌تی در حال تلاش برای رفع این مشکل هستند و به‌زودی این مشکل رفع خواهد شد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

«شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است-پیام امروز

آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *