ادعای جدید منابع غربی علیه ایران/ تهران به مسکو موشک داد اما پرتابگر آن را نداد



ادعای جدید منابع غربی علیه ایران/ تهران به مسکو موشک داد اما پرتابگر آن را نداد





سه منبع غربی با طرح مجدد اظهارات بی‌اساس درباره نقش ایران در ماجرای اوکراین مدعی شدند که ایران پرتابگرهای متحرک را با موشک‌های بالستیک برد کوتاه که واشنگتن هفته گذشته تهران را به تحویل آنها به روسیه برای استفاده علیه اوکراین متهم کرده بود، به مسکو نداده است.

 

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، منابع غربی – یک دیپلمات اروپایی، یک مقام اطلاعاتی اروپا و یک مقام آمریکایی – مدعی شدند که مشخص نیست چرا ایران موشک‌های فتح-۳۶۰ را به همراه پرتابگرها به روسیه نداده است و این پرسش‌ها را در مورد زمان عملیاتی شدن این تسلیحات مطرح می‌کند.

 

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود مدعی شد که در زمان مطرح شدن اتهامات واشنگتن در خصوص ارسال تسلیحات از تهران به مسکو، ایران پرتابگرها را ارسال نکرده بود. یک مقام اطلاعاتی اروپا هم بدون اشاره به جزئیات گفت که آنها انتظار نداشتند ایران پرتابگرها را ارائه دهد.

دو کارشناس به رویترز گفتند که دلایل متعددی برای ارسال نشدن پرتابگرها وجود دارد. یکی این که روسیه ممکن است برنامه ریزی کند که از کامیون ها برای حمل موشک ها استفاده کند و مورد دیگر این است که ایران با متوقف کردن ارائه پرتابگرها، فضا را برای گفت‌وگوهای جدید با قدرت های غربی برای کاهش تنش ها باز می‌کند.



انتهای پیام/



Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

عیادت شهردار پایتخت جمهوری اسلامی ایران از مجروحان حادثه اخیر تروریستی در لبنان

۳۱ / ۰۶ / ۱۴۰۳ – ۲۱:۵۲:۲۹ شهردار تهران از مجروحان اقدامات تروریستی اخیر رژیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner