ارائه جزئیات جدید درباره سوء قصد به ترامپ توسط رئیس اف‌بی‌آی



ارائه جزئیات جدید درباره سوء قصد به ترامپ توسط رئیس اف‌بی‌آی





رئیس اف‌بی‌آی طی گزارشی به کنگره درباره حادثه سوء قصد به رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفت که مأموران این نهاد، پهپاد و دستگاه کنترل آن را در خودروی عامل این سوءقصد، کشف کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، «کریستوفر ری» رئیس اف‌بی‌آی طی گزارشی به کنگره درباره حادثه سوء قصد به رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفت که مأموران این نهاد، پهپاد و دستگاه کنترل آن را در خودروی «توماس متیو کروکس» عامل این سوءقصد، کشف کرده‌اند.

وی افزود که بررسی این پهپاد در آزمایشگاه اف‌بی‌آی ادامه دارد و مأموران همچنان به دنبال کشف انگیزه کروکس ۲۰ ساله و تمامی جزئیات مربوط به این حادثه هستند.

به گفته ری، کروکس حدود ساعت سه و ۵۰ دقیقه و چهار بعد از ظهر از این پهپاد استفاده کرده بود و حوالی محل سخنرانی و نه خود آن را مورد بررسی قرار داده بود. 

رئیس اف‌بی‌آی همچنین از کشف سه وسیله انفجاری نیز خبر داد و افزود که دو وسیله در خودروی کروکس و یکی از آنها نیز در محل سکونت وی قرار داشت. وی گفت که مهاجم زمانی که کشته شد، کنترل‌های از راه دور برای وسیله‌های انفجاری همراه خود داشت.

وی افزود که هنوز مشخص نیست چرا از حضور ترامپ روی صحنه سخنرانی انتخاباتی پیش از تیراندازی به وی ممانعت نشد. ری گفت که نشانه‌ای از این که عامل حمله همدستی داشته باشد، یافت نشده است.

این مقام اف‌بی‌آی گفت که تلاش برای ترور ترامپ نمونه‌ای از زندگی در فضایی که در آن سطح تهدیدات افزایش ‌یافته است.

به گفته ری، کروکس از برنامه‌های رمزگذاری شده پیام‌رسان استفاده می‌کرد و استفاده از از چنین برنامه‌هایی به امری عادی تبدیل شده است. 

رئیس اف‌‌‌بی‌آی افزود که عامل تیراندازی دست‌کم هشت گلوله شلیک کرد، زیرا دست‌کم هشت پوکه جمع‌آوری شده است.

به گفته وی، مهاجم یک هفته پیش از تیراندازی حدود ۲۰ دقیقه از محل بازدید کرده بود و در صبح روز تجمع انتخاباتی ترامپ نیز به مدت حدود ۷۰ دقیقه و سپس بار سوم در بعد از ظهر از منطقه بازدید کرد که آن زمان پهپاد را به پرواز در آورد و در نهایت تیراندازی کرد.

 

 



انتهای پیام/



Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

حادثه وحشتناک پله برقی در کشور چین + فیلم

اخبار از پلیکان تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner