ارائه سیستمی برای ردیابی بار و مدیریت ناوگان از سوی مدیریت و مشتریان

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان سیستمی برای ردیابی مدیریت ناوگان و کسب و کارها ارائه کردند که از طریق آن هم مدیریت و هم مشتریان امکان ردیابی بار و خودرو را دارند.

شایان امینی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سیستم‌های ردیابی مدیریت ناوگان و کسب‌وکارها از سامانه‌های طراحی شده در این شرکت است و برای شرکتهای ترانزیتی و حمل و نقل که در کشورهای دیگر رفت و آمد دارند، قابل بهره برداری خواهد بود.

وی با اشاره به قابلیت‌های این سامانه خاطر نشان کرد: شرکت‌هایی که به این سیستم‌ها تجهیز شده‌اند،  می‌تواند از محل شروع تا تحویل بار به مشتریان، آن را پایش کنند.

امینی ادامه داد: در این پایش می‌توان اطمینان حاصل کرد که خودروی آنها در مسیر درستی در حرکت است و از مسیر خارج نمی شود.

وی تعریف میزان توقف خودروها را از دیگر قابلیت‌های این سامانه نام برد و ادامه داد:  اگر خودرویی در مسیر توقف طولانی‌تر از حد معمول داشته باشد، به اپراتور هشدارهای لازم در قالب ارسال ایمیل و یا پیامک به مدیریت، داده می‌شود.

مجری طرح خاطر نشان کرد: تعیین حد سرعت مجاز در هر جاده و هر مسیری از دیگر قابلیت‌های این سامانه به شمار می‌رود و در صورتی که خودرویی با سرعت بیش از حد مجاز حرکت کند، به مدیریت گزارش داده خواهد شد تا رفتار رانندگان را پایش کنند تا ایمنی جاده حفظ شود.

امینی با بیان اینکه این سامانه به یکسری سنسورهایی برای پایش میزان سوخت متصل شده‌ است، خاطر نشان کرد: این سنسورهای سوخت میزان سوخت داخل مخزن خودرو و میزان مصرف را به مدیریت گزارش می‌دهند که از این طریق میزان مصرف سوخت داخل باک پایش می‌شود.

مجری طرح با بیان این که با استفاده از این سیستم می‌توان تا ۱۵ درصد از مصرف سوخت صرفه‌جویی کرد، توضیح داد: نظارت بر رفتار رانندگان و شتاب خودروها و در جا کار نکردن ماشین موجب صرفه جویی در میزان مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌های هوا خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن سنسورهایی نیز برای خودروهای یخچال‌دار در نظر گرفته شده است؛ در صورتی که دما از حدی بالاتر و یا پایین‌تر برود، به مدیریت گزارش می‌دهد تا از فاسد و خراب شدن موادغذایی جلوگیری شود.

امینی با بیان اینکه این روش در صادرات و واردات مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است، گفت: این دستگاه علاوه بر آن‌که امکان مدیریت و ردیابی سیستم را برای مدیران کسب‌وکارها فراهم می‌کند، امکان دیگری را نیز در اختیار صاحبان بار قرار می‌دهد؛ به این صورت که از آنجایی که هزینه‌های ارسال بار به صورت روزانه پرداخت می‌شود، هر چه راننده کندتر حرکت کند، مشتری پول بیشتری باید پرداخت کند. از این سیستم لینکی به صاحب بار ارسال می‌شود تا مشتریان از زمان حرکت تا زمان تحویل بار، خودروی مد نظر را نظارت کنند که مطلع شوند خودرو در چه نقاطی توقف کرده و با چه سرعتی حرکت کرده است.

این محقق با بیان اینکه این سامانه فرصتی برای راستی آزمایی شرکت‌ها است، گفت: این سامانه‌ها بر اساس اینترنت اشیا طراحی شده‌اند و برای کسب و کارهای مختلف مانند شرکت‌هایی که ویزیتور دارند و مدیریت منابع انسانی برای ‌آن‌ها دشوار است، کاربرد دارند.

امینی به بیان چالش‌های موجود در مسیر حرکت شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و افزود: موضوعی که برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه مهم است، توجه به محصولات این حوزه است؛ تقاضا داریم سازمان‌ها برای دریافت خدمات توجه داشته باشند که با چه شرکت‌هایی وارد همکاری می‌شوند.

وی موضوع مناقصه‌ای بودن پروژه‌ها را از دیگر موضوعات دانش‌بنیان‌ها دانست و گفت: در مناقصات اطلاعات لازم در اختیار ما قرار نمی‌گیرد و با توجه به توانایی‌هایی که داریم درخواست داریم به این موضوع توجه شود تا بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان به این سمت حرکت کنند و از دانش و تجربه آنها استفاده شود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner