ارتقای مرکز بخش “بررود” مطالبه مردم کوهسرخ خراسان رضوی است


یک مسئول:

ارتقای مرکز بخش "بررود" مطالبه مردم کوهسرخ خراسان رضوی است





معاون فرماندار شهرستان کوهسرخ از توابع استان خراسان رضوی گفت: ارتقای روستای “طرق” مرکز بخش “بررود” کوهسرخ، مطالبه دیرینه و به حق مردم این شهرستان است.

به گزارش ایلنا، رضا داروغه عصر چهارشنبه در آیین معارفه سرپرست بخشداری “بررود” در شهر ریوش افزود: پس از تشکیل شهرستان کوهسرخ به عنوان سی امین شهرستان خراسان رضوی و تشکیل بخش بررود به مرکزیت روستای طرق در سال ۹۸، برغم پیگیری ها و برخورداری این روستا از امتیاز عنوان مرکز بخش، تاکنون تلاش ها برای ارتقا روستا به شهر به نتیجه مطلوب نرسیده است.

وی افزود: زیرساخت های لازم برای ارتقای این روستای تاریخی و گردشگری با معماری بی نظیر پله کانی و برخورداری از دیگر شرایط لازم از جمله ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی فراهم است و بایستی به خواسته مردم این منطقه در ایجاد توسعه متوازن توجه کرد.

معاون فرماندار کوهسرخ بیان داشت: تداوم خدمات رسانی با یک نیروی دهیار بدون داشتن نیرو، امکانات و تجهیزات کار بسیار سختی است و بایستی با ارتقای به شهر و تاسیس شهرداری، برای ارائه خدمات رسانی به هنگام و کیفی به مردم تلاش کرد.

داروغه تصریح کرد: در حال حاضر رسیدگی به موضوعات و خدماتی نظیر نظارت بر ساخت و سازها، ایجاد فضای سبز، ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی فقط با یک نیروی دهیار انجام می شود و انتظار می رود با این ارتقا زمینه بکارگیری رسمی نیروهای مورد نیاز خدماتی و بهره مندی از تجهیزات و ماشین آلات در بخش فراهم شود.

وی گفت: در حال حاضر جمعیت روستای طرق بر اساس آمار رسمی سرشماری سال ۹۵ از برخی شهرهای تاسیس شده استان خراسان رضوی بیشتر است و می طلبد تا موضوع ارتقای این روستا به شهر فارغ از هر نگاهی با سرعت بیشتری دنبال شود.

به گزارش ایلنا، روستای تاریخی طرق مرکز بخش بررود در دهستانی به همین نام قرار دارد که بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۵۰۷ نفر (۵۷۲ خانوار) بوده است.

شهرستان کوهسرخ ۲۸ روستا و حدود ۲۹ هزار نفر جمعیت دارد و ریوش، مرکز آن در ۲۲۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.



انتهای پیام/



Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اسرائیل تنها زبان زور می‌فهمد و دیپلماسی بارها شکست خورده است

بسم الله الرحمن الرحیم خانم رئیس، به شما بابت تصدی ریاست شورای امنیت در این ماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner