از تاثیر مونسون بر ذخایر سدهای کارون تا رهاسازی آب برای نخیلات

ایسنا/خوزستان مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از رهاسازی ۵۲ میلیون مترمکعب آب برای نجات نخیلات آبادان و خرمشهر از تشنگی خبر داد.

عباس صدریان فر در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اثرگذاری بارش های اخیر بر حوزه سدهای کارون بزرگ اظهار کرد: بارش های اخیر مونسون بیشتر در شرق استان رخ داده است و حدود ۴ میلیارد متر مکعب از حجم ذخایر سدهای حوضه کارون همچنان خالی هستند.

وی افزود: در  بارش های موسمی مانسون در چند روز گذشته تنها حدود ۱۷ میلیون متر مکعب آب به سدهای حوضه کارون اضافه شده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در خصوص رهاسازی آب برای پایداری نخیلات در شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: تاکنون ۵۲ میلیون متر مکعب آب به سمت آبادان و خرمشهر رها سازی شده است.

صدریان فر عنوان کرد: براساس هماهنگی های انجام شده با وزیر نیرو در صورتی که نیاز باشد تا پایان شهریورماه موج‌های دیگری نیز جهت پایداری شرایط آبی در آبادان و خرمشهر رهاسازی می شود.

وی ادامه داد: نخلداران و کشاورزان شهرستان های آبادان و خرمشهر نگران تامین آب مورد نیاز نخیلات نباشند و رهاسازی آب نیز تاکنون در این راستا انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در پایان گفت: از حدود ۲هفته گذشته رهاسازی آب به منظور نجات نخیلات آبادان و خرمشهر ار تشنگی انجام شده است و امیدواریم شاهد بهبود وضعیت باشیم.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

۱۳ منبع عالی پروتئین برای عضله‌سازی

همه‌ی افرادی که سال‌ها است به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند از اهمیت تغذیه مناسب و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner