تازه ها
سوله آکام فلز

از رنج رئیس جمهور به خاطر مشکلات مردم تا وعده حل معضل کم‌آبی

رئیس دولت سیزدهم در بیست‌وپنجمین سفر استانی خود عازم اصفهان شد. دیدار با نخبگان استان، دیدار با اقشار مختلف مردم، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا، بازدید از برخی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی، شرکت در جلسه شورای اداری و برگزاری نشست خبری از مهم‌ترین برنامه‌های سفر یک‌روزه سید ابراهیم رئیسی به اصفهان بود. رئیس قوه مجریه در این سفر با بیان اینکه دولت برای احیای زاینده‌رود برنامه دارد، وعده داد معضل کم‌آبی اصفهان حل شود و عنوان کرد که از مشکلات معیشتی مردم آگاه است و از آن رنج می‌کشد.

به گزارش ایسنا،   آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم صبح پنج‌شنبه ۲۶ خرداد در بیست‌وپنجمین سفر استانی خود با استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، استاندار، نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان استانی وارد فرودگاه شهید بهشتی اصفهان شد.

تعدادی از وزرا و اعضای کابینه دولت سیزدهم از جمله سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس قوه مجریه، احمد وحیدی وزیر کشور، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدهادی زاهدی‌وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و انسیه خزعلی معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، رئیسی را در این سفر همراهی کردند.

رئیس جمهور در بدو ورود به اصفهان و در فرودگاه با با اشاره به اینکه بیش از همه مشکلات کم‌آبی مردم استان را رنج می‌دهد، خاطرنشان کرد: کم‌آبی از مسائلی است که دولت برای رفع آن برنامه دارد و اطمینان داریم با کمک مسئولان محترم و مردم عزیزمان در این استان، این مشکل قابل رفع است.

رئیسی در اولین بخش از برنامه‌های سفر به اصفهان، با بالگرد از بخش‌هایی از رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی بازدید کرد و پس از آن در روستای قلعه‌بالا در حاشیه زاینده‌رود حضور یافته و از نزدیک با کشاورزان و اهالی این منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت. رئیس قوه مجریه در جمع اهالی روستای قلعه‌بالا عنوان کرد: دولت تهیه طرح جامع آب، مبتنی بر مدیریت عادلانه توزیع و مصرف آب و اعطای حقوق مردم در این زمینه را در دستور کار دارد.

در جریان بازدید رئیس جمهور از اراضی کشاورزی شرق اصفهان و تالاب گاوخونی، کشاورزان در این دیدار خواستار اجرای مصوبات ۹ ماده شورای عالی آب، توزیع عادلانه آب در مناطق مختلف حوضه آبریز زاینده‌رود و اتخاذ تصمیمات حساب‌شده برای جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه آب در استان‌های بالادست شدند.

رئیس دولت سیزدهم در ادامه سفر خود پیش از ظهر پنج‌شنبه از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور با هدف حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید ثروت از علم راه‌اندازی شده است، بازدید کرد و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این شهرک در گفت‌وگو با متخصصان، کارشناسان و مدیران این مجموعه در جریان جزئیات فعالیت‌ها و تولیدات این شهرک علمی و تحقیقاتی قرار گرفت.

در ادامه این سفر استانی، رئیس جمهور  از بخش‌های مختلف شرکت دانش‌بنیان صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) دیدن کرد و در بازدید از بخش‌های مختلف این شرکت و در گفت‌وگو با مدیران، مهندسان و متخصصان در جریان فعالیت‌ها و تولیدات متنوع این شرکت قرار گرفت.

ساخت جنگنده کوثر، طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین ابابیل، تولید بالگردهای شاهد ۲۷۸، ظفر ۳۰۰، شاهد ۲۷۴، شاهد ۲۸۵، ساخت پروانه با مواد کامپوزیت، تعمیرات هواناو، تولید هواپیمای آموزشی سیمرغ، هواپیمای آبپاش، ساخت و تست ترمز هواپیما، کمک به تجهیز و نوسازی ناوگان ریلی کشور و تامین تجهیزات مورد نیاز حوزه هوایی کشور از جمله خدمات و تولیدات شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) است.

پس از آن رئیسی ظهر پنج‌شنبه در بیت آیت‌الله محمدعلی ناصری استاد اخلاق و مدرس حوزه‌های علمیه حضور یافت و با این عالم دینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس قوه مجریه در برنامه‌های عصر این سفر استانی در نشستی با جمعی از نخبگان اصفهان شرکت و در این نشست اظهار کرد: آنچه مردم در زمینه مقابله با مشکل کم آبی می‌خواهند همان چیزی است که بر اساس کار یعنی عمل به عدالت هم تطبیق دارد. اجرای عدالت در این زمینه یعنی عمل بر اساس طرحی جامع که همه جوانب و ملاحظات موضوع را در نظر گرفته و راهکارهای کارشناسانه برای برون رفت از وضعیت موجود ارائه کرده باشد. اجرای عدالت در زمینه مدیریت منابع و توزیع آب را دارای الزاماتی است که همگان باید به آن ملتزم باشند. به عنوان مثال همه باید به اصلاح الگوی کشت بر اساس آنچه در طرح جامع مدیریت آب توصیه شده است، پایبند باشند و همچنین کسی به خود اجازه ندهد در مسیر رودخانه‌ها از آب سوءاستفاده کند.

پس از آن رئیسی در دیدار جمعی از اقشار مختلف مردم در سالن ۲۵ آبان مجموعه ورزشی نقش جهان اصفهان بیان کرد: ضرورت‌هایی وجود دارد که بر هیچ صاحب‌نظری پوشیده نیست. امیدواریم هر آنچه که نیاز است از اصلاحات اقتصادی، با موفقیت انجام دهیم. از مشکلات معیشتی که بعضاً برای مردم در شهر و روستا وجود دارد آگاهم. با مردم ارتباط دارم و از شرایط مطلع هستم و از مشکلاتی که افراد به آن مبتلا هستند رنج زیادی می‌برم. اما اقدامات دولت با صبر و همکاری مردم، پیگیری مجدانه مسئولان، حضور همه فعالان اقتصادی و دلسوزان به لطف خداوند متعال شرایط را به نفع مردم رقم خواهد زد.

رئیس دولت سیزدهم در نشست خبری پایان سفر به اصفهان با تاکید بر اینکه دولت برای احیای زاینده‌رود برنامه دارد، اظهار کرد: مسئله آب باید بدون نگاه بخشی، به‌صورت منطقه‌ای و با استفاده از همه امکانات حل شود و می‌خواهم بگویم که همه امکانات و راهکارها برای احیای زاینده‌رود، امروز روی میز دولت است.

رئیسی همچنین پدیده فرونشست را خطری بسیار جدی برای استان خواند و گفت: فرونشست یک پدیده رسانه‌ای یا روزنامه‌ای صرف نیست، این یک حقیقت است که باید با تشکیل یک کارگروه فوری علت وقوع آن بررسی شود، برخی این پدیده را ناشی از خشکی زاینده‌رود می‌دانند، اما همه دلایل این نیست، ممکن است فرونشست به دلیل حفر چاه غیر مجاز یا مصرف بی رویه آب یا موارد دیگر باشد. کارگروه فرونشست باید با حضور اساتید و کارشناسان فنی تشکیل شود تا مردم با نگرانی زندگی‌ نکنند و بدانند روش‌هایی برای جلوگیری از این چالش جدی وجود دارد.

اقدامات اعضای کابینه در سفر به اصفهان

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور ، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس قوه مجریه، احمد وحیدی وزیر کشور، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدهادی زاهدی‌وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و انسیه خزعلی معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، رئیس قوه مجریه را در این سفر همراهی و از طرح‌های عمرانی و بخش‌های مختلف استان اصفهان بازدید کردند.

در این سفر استانی، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از دولت سیزدهم به شهرستان‌های فریدون‌شهر و بوئین میاندشت رفت و ضمن دیدار چهره به چهره با نمایندگان اقشار مختلف، از برخی پروژه‌های درحال ساخت از جمله بیمارستان بویین میاندشت و محور جاده‌ای بویین- خوانسار بازدید کرد. از بیمارستان حضرت رسول فریدون‌شهر دیگر برنامه عین‌اللهی بود.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش هم در شهرستان شاهین‌شهر حاضر شد و با حضور در کوی محله مهر و شهرک پردیس (محله سایت متعلق به ارتش جمهوری اسلامی) با مشکلات این مناطق از نزدیک آشنا شد و با حضور در فرمانداری با مردم ملاقات چهره به چهره داشت و مشکلات مسکن مهر را بررسی کرد. نوری در حاشیه این سفر از تصویب ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۳۴ طرح عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی در شهرستان‌های‌ شاهین‌شهر و میمه و برخوار خبر داد.

همچنین رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از پروژه مسکن محله همت‌آباد به‌عنوان پروژه پایلوت کشوری در قالب طرح‌های بازافرینی شهری بازدید کرد. قاسمی در ادامه این سفر  به شاهین‌شهر رفت و از طرح ۱۰۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن این شهرستان بازدید کرد. بازدید از قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان، آغاز عملیات اجرای ۳۸۱۶ طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان، بازدید از روند اجرای طرح ۳۵۰۰ واحد نهضت ملی و پروژه مترو بهارستان و بازدید از روند اجرای پروژه مبارکه بروجن از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی به اصفهان بود.

قاسمی در بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان هم عنوان کرد: «تلاش می‌کنیم پروژه قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان را از سوی رئیس جمهور در موضوعات این سفر دنبال کنیم.»

در این سفر استانی محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی   نیز با حضور در شهرستان نطنز، بعد از ادای احترام به مقام شهدای نطنز، از گروه صنعتی جهان صادرات نطنز بازدید کرد. بازدید از کشتارگاه شهرستان نطنز، دیدار با خانواده شهدا و حضور در شورای اداری از دیگر برنامه‌های اسلامی در این سفر بود. رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه سفر به شهرستان نطنز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فقط ۳ درصد از ظرفیت‌های هسته‌ای جهان در ایران واقع شده ولی بیش از ۲۵ درصد بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای از ایران انجام می‌شود.

اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان نطنز هم تصریح کرد: احداث کارخانه ذوب‌آهن در این منطقه و با توجه به بحران آبی که نطنز با آن مواجه است کار اشتباهی بود.

همچنین سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای اداری شهرستان خوانسار گفت: در سیاست‌های بودجه‌ای نیازمند یک شتاب جهادی هستیم و دولت توانسته تا حد زیادی تورم را و نرخ ارز را کنترل کند.

خاندوزی در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان هم عنوان کرد: تلاش دولت این است که از طریق انضباط بخشی و نظارت صحیح بر بازار قیمت‌ها کنترل شود و انتظار داریم در ماه‌ها و فصول آینده تورم و فشار قیمتی کاهش یابد.

در این سفر استانی انسیه خزعلی معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در جمع بانوان کارآفرین استان اصفهان در مسجد زینبیه اصفهان گفت: برای زنان کارآفرینی که به وام بانکی نیاز دارند، اما از ضمانت کافی برای ودیعه نزد بانک برخوردار نیستند، زمینه‌های تسهیل موانع در قالب صندوق حمایت از زنان سرپرست خانوار ایجاد می‌شود.

از طرفی سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس دولت سیزدهم از ۵۷ شرکت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از جمله نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کرد. مرتضوی در این بازدید، از اعطای تسهیلات لازم برای شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور به ویژه استان اصفهان خبر داد و گفت: امسال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مجموعه‌های علمی و فناوری استان اصفهان در نظر گرفته شده که جهش خوبی است و امیدواریم محقق شود.

همچنین محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر خود به شهرستان شهرضا در جمع خبرنگاران از انعقاد تفاهم‌نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت مسکن برای حل مشکل مسکن خبرنگاران خبر داد.

محمدهادی زاهدی‌وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم به شهرستان نجف‌آباد سفر کرد و در جریان ظرفیت‌ها و مشکلات این شهرستان قرار گرفت. افتتاح میدان میوه و تره‌بار شهر گلدشت، بازدید از روند ساخت و ساز بیمارستان شیخ بهایی و حضور در جمع نمایندگان اصناف، صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از دیگر برنامه‌های زاهدی‌وفا بود.

از سوی دیگر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با حضور در شهرستان سمیرم در جریان مشکلات مختلف مردم این شهرستان قرار گرفت و بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تأکید کرد. در این دیدار مصوب شد ۱۰ زمین چمن مصنوعی و خوابگاه‌های ورزشی در روستاهای مختلف شهرستان سمیرم احداث شود و برای تکمیل چمن مصنوعی زمین فوتبال شهر سمیرم هم ۵ میلیارد تومان تخصیص یافت.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در حاشیه سفر خود به شهرستان نائین از اتصال ۱۷۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

در این سفر استانی علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در شورای اداری شهرستان چادگان گفت: در مصوبه سفر به اصفهان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل فاضلاب شهرستان چادگان دیده شده است تا فاضلاب این شهرستان تکمیل شود.

همچنین سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست مدیران و صاحب‌نظران شهرستان اصفهان در اتاق بازرگانی، با بیان اینکه بدنه اصفهان دین، ایمان و اخلاق است، گفت: دین در مردم اصفهان ریشه دارد. آدم خجالت می‌کشد این مردم سر عادی‌ترین مسائل خود مانده‌اند.

گزارش تصویری این سفر را می‌توانید در این لینک ببینید.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم مخالفت کرد-پیام امروز

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور سران سه قوه، اکثریت اعضا، رئیس کمیسیون‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *