سوله آکام فلز
اطلاعیه مهم

از سامانه بوستان چیزی میدانید؟ (حتما حتما بخوانید)

 

ماشاالله چیزی که در سطح اینترنت و فضای مجازی میبینیم انواع و اقسام سامانه های مختلف است که هر کدام برای منظور وهدف خاصی ایجاد شده اند. اینکه مثلا در یک سازمان که فرضا خدماتی به قشر خاصی از مردم ارائه میدهد چند سامانه و سایت بوجود آمده حالا درست هست یا نه بحث این مقاله نیست.

سامانه بوستان یک سامانه دانشگاهی است. سامانه ای که حضور فیزیکی دانشجویان را در دانشگاه محل تحصیل معاف میکند. البته نه برای شرکت در کلاس های درس بلکه برای انجام امور دانشجویی خخ.

سایت (سامانه بوستان) سامانه ای است که توسط دانشگاه فنی و حرفه ای راه اندازی شده است. باز هم کاری به این مهم نداریم که سامانه هایی که طراحی میشوند چقدر امنیت دارند و آیا توسط یک تیم حرفه ای برنامه نویسی شده یا توسط یک cms مثل وردپرس یا جوملا (که قطعا نفوذ به آن آسانتره) این مسئله هم نه موضوع ماست و نه در حوصله این سایت مجله ای و خبری.

سامانه (سایت) بوستان انصافا در انجام ماموریتش نسبتا خوب عمل کرده  و موفق بوده است. همچنین رضایت نسبی بخشی از دانشجویان را هم کسب نموده است! با این حال امیدواریم هیچ وقت هدف گروه های هکری قرار نگیرد چون اطلاعات دانشجویان این مملکت را میفروسند؟!

سایت بوستان

وقتی در سطح اینترنت که همش شده گوگل ( مرورگر کروم ) کلید واژه سامانه بوستان یا سایت بوستان را مورد جستجو یا سرچ قرار میدهیم در صفحه اول نتایج معمولا با ده سایت روبرو میشویم که خوشبختانه در اینجا اولین نتیجه مربوط میشود به خود سایت بوستان به نشانی اینترنتی https://bustan.tvu.ac.ir که جای بسی خوشحالی و امیدواری دارد حتما میگویید چرا؟

جواب چرا را خواهم داد اما بحث را ادامه میدهیم. خوب بعد از نتیجه اول سایتهایی مثل ایران مشاوره، هیوا گروپ، خبرینو و الی اخر را میبینیم که همگی مقاله یا مقالاتی درباره سایت بوستان فنی و حرف ای دارند که گوگل آنها را در نتایج اولیه خود قرار داده است. حال سوال چالش برانگیزی به ذهن خطور میکند : اگر بجای این سایتها که خوشبختانه فعلا معتبر هستند سایتهایی که با هدف های خاص و به نوعی سواستفاده به مخاطبین نشان داده شود و عده ای هم بخاطر ضعف و کمبود اطلاعات اینترنتی مورد کلاهبرداری واقع گردند این وسط مقصر کیست؟؟؟؟! بریم یقه گوگل را بگیریم که چرا فلان سایت کلاش را در رتبه اول نشان دادی ما هم وارد آن شدیم و … بدین صورت از ما استفاده شد؟! میبینید که منطقی نیست.

آخه خیلی از مردم تو اینترنت وقتی دنبال چیزی میگردند چه میدونن (مثلا وقتی میخوان یه گوشی موبایل بخرن میخوان خونه بخرن میخوان ماشین بخرن میخوان ….. بخرن) سئو چیه ( فرایندی که سایت ها همینجور تو گوگل بالا میان تا برسن صفحه اول و اخرش هم رتبه اول) معمولا همه وارد همون سایتی که رتبه یک یا دو یا سه هست میشن و خریدشونو میکنن یا سرمایه گذاری میکنن یا ……. میبینید که داستان خیلی خیلی مهمه….

سایت بوستان

اشکال کار کجاست؟ سایت بوستان متعلق به دانشگاه فنی و حرفه ای است و قاعدتا باید همیشه در رتبه اول قرار بگیرد که در این مثال و م وضوع مقاله ما فعلا خوشبختانه اینطور است.

اصلا سایتی که مربوط به یک سازمان معتبر و قانونی است مثل همین سایت بوستان باید همیشه بالا باشد در نتایج. اما چرا در خیلی از مواقع اینطور نیست؟؟!! جواب خلاصه و مفید این است چون سایت های دیگر در زمینه بهینه سازی برای موتورهای جستجو زیاد کار کردند و این موتور جستجوی گوگل هم آنها را بالا آورده است. ما (مثلا دولت یا حکومت) که نمی توانیم یک لیستی از سایتهای دولتی و قانونی و معتبر و … به گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر بدهیم که آنها را همیشه در اولین نتایج نشان دهد تا مبادا فرد یا افرادی فریب بخورند. پس چاره چیست؟

پس چاره چیست؟؟؟؟؟

لطفا جواب های خودتان را در پایین همین صفحه و در بخش دیدگاهها بنویسید تا از نظرات هم استفاده کنیم. ممنون و موفق باشید – حسین محبی – ۱۴۰۱/۰۹/۲۲

میخوام بگم این داستان خیلی مهمه کیه که توجه کنه

متاسفانه عادت کردیم سرمون میاد بعد شروع میکنیم یه کارهایی میکینیم …

راستی میخواستیم در خصوص سامانه بوستان یا سایت بوستان توضیحاتی بدم که  مسیر نوشته بیشتر جنبه اگاهی بخشی شد. خلاصه اگر میخواهید درباره سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای اطلاعاتی کسب کنید یا بسلامتی دانشجو شدید و میخواهید کارهاتونو از طریق این سامانه انجام بدید پیشنهاد میکنم به سایت خبرینو به نشانی اینترنتی www.khabarino.com سر بزنید و یا  برای ورود می توانید روی این لینک کلیک کنید و اطلاعاتتون را درباره سایت و سامانه بوستان بالا ببرید.

سایت بوستان

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تزریق واکسن هپاتیت سی در سال جاری/ آغاز غربالگری یکی از سرطان‌ها به زودی-پیام امروز

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری هفته سلامت گفت: اکنون واکسن‌های روتاویروس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *