از طرح های نخبگان در سراسر کشور حمایت می شود

ایسنا/گیلان نماینده معاونت علوم ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه حمایت از نخبگان در سند راهبردی معاونت علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح است، افزود: این طرح ها در سراسر کشور حمایت می شوند تا تولید و اشتغال و در نهایت توسعه و اعتلای کشور را به دنبال داشته باشد.

سرهنگ پاسدار حسن زارع در حاشیه بازدید از دستگاه دروگر سنبل آبی که توسط مخترع انزلیچی طراحی و ساخته شده است در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس سند اعتلای بسیج و نقشه جامع علمی کشور همچنین شعار سال به استان گیلان آمده ایم تا اختراعات و طرح‌های علمی نخبگان بسیجی را از نزدیک ببینیم.

وی با اشاره به اینکه حمایت از نخبگان در سند راهبردی معاونت علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح است، افزود: این طرح ها در سراسر کشور حمایت می شوند تا تولید و اشتغال و در نهایت توسعه و اعتلای کشور را به دنبال داشته باشد.

سرهنگ زارع با بیان اینکه امیدواریم با حمایت های سپاه و همکاری دولتمردان همچنین مسئولان علمی شاهد پیشرفت علمی و فناوری استان گیلان باشیم، تصریح کرد: در سند جامع و نقشه راهبردی کشور باید تا سال ۱۴۱۴ قطب علمی منطقه باشیم؛ همچنین جزو ۱۰ کشور علمی دنیا محسوب شویم و لذا روندی که امروز در استان گیلان مشاهده کردیم بسیار امیدوار کننده بود.

نماینده معاونت علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رشد منفی جمعیت، تولید حجم بالای پسماند و زباله با توجه به حضور سالانه بیش از ۳۰ میلیون مسافر و گردشگر در این استان‌ و درگیری تالاب انزلی با مشکلات مختلف از جمله سنبل آبی از جمله مسائلی است که توسط نخبگان این استان باید مورد توجه قرار گیرد که به خوبی به آن پرداخته شده و طرح های قابل توجهی ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه استان‌های شمالی ۴۰ درصد سرطان کشور را دارند، تاکید کرد: پروژه‌ای به عنوان یک مرکز درمانی سرطان شناسی با مرکزیت استان گیلان برای پوشش استان های شمالی در حال مطالعه بوده که مجوز آن صادر شده و باید احداث و حمایت شود.

سرهنگ زارع با اشاره به اینکه بسیاری از این طرح‌ها در قالب تفاهم نامه علمی با جهاد دانشگاهی استان گیلان انجام می‌شود، گفت: نیروهای جهاد دانشگاهی جوان، نخبه، تحصیلکرده، هماهنگ و همسو با آرمان های نظام و انقلاب هستند؛ همچنین طرح‌های علمی بسیار خوبی را ارائه دادند.

هدف بسیج علمی سپاه تسهیلگری برای نخبگان است

سرهنگ سید جلیل قاسمی، رئیس سازمان بسیج علمی سپاه قدس استان گیلان نیز اظهار کرد: هدف سازمان بسیج علمی سپاه تسهیلگری فعالیت نخبگان و مخترعان در همه بخش‌های علمی کشور است تا با توجه به ظرفیت‌های موجود استان نخبگان را به مراکز و ظرفیت‌های علمی اتصال دهیم و می‌خواهیم این دسترسی را راحت کرده و بخش‌های حمایتی را به آنها متصل کنیم.

وی با بیان اینکه در سطح استان نخبگان و پژوهشگران خوبی داریم، تصریح کرد: مطالعات و طرح های این عزیزان می تواند مشکلات استان را در حوزه‌های مختلف حل کند و این باید از جانب مسئولان پیگیری شود.

رئیس سازمان بسیج علمی گیلان تصریح کرد: هدف بسیج علمی حمایت از نخبگان است تا محصولات فناورانه و اختراعات به مرحله اجرا رسیده و در حوزه حل مسائل و مشکلات استان بتوانیم قدم برداریم.

قاسمی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند به سایت سازمان بسیج علمی کشور مراجعه کنند و طرح‌ها، ایده ها و اختراعات خودشان را ارائه دهند و هر طرحی که دریافت می شود طی یک هفته داوری و نتیجه آن اعلام می‌شود.

وی درخصوص دستگاه دروگر سنبل آبی نیز، گفت: طی سه سال که از تولید این دستگاه می گذرد آزمون و خطا هایی داشته و امروز بسیاری از معایب آن برطرف شده و حتی می توانیم آن را با نمونه خارجی اش مقایسه کنیم که هزینه های آن یک پنجم نمونه خارجی است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اعلام اسامی اعضای هیأت رئیسه سنی مجلس دوازدهم-پیام امروز

مهدی عبدالملکی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره فعالیت قوه مقننه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner