استفاده از ۸۰۰ شناور ایرانی در حوزه صیادی بین‌المللی-پیام امروز


حسینی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات در مراسم روز جهانی دریانوردی با بیان اینکه اقدامات خوبی در دولت سیزدهم در حوزه دریا انجام شد گفت: با پیگیری های دولت سیزدهم و همکاری مجلس اولین بازنشستگی شیلات در قالب شغل سخت  انجام شد.

او بیان کرد: حدود ۸۰۰ شناور از ناوگان صیادی جمهوری اسلامی ایران در آب های بین المللی و دور اقیانوس هند مشغول به صید و صیادی هستند و  تمامی  فعالیت های صیادی در این منطقه توسط کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند (IOTC) رصد و قانون گذاری و سهمیه بندی می شود.

وی یادآور شد: سازمان شیلات ایران در سال ۱۴۰۰ بعد از حدود ۱۰ سال موفق به پرداخت حق عضویت های معوقه این سازمان بین المللی شد که قدم بزرگی در این بخش به حساب می آید.

وی گفت: از دیگر فعالیت های بین المللی می توان به تلاش سازمان شیلات ایران برای صید در آب های ساحلی سایر کشور ها مانند سنگال و کومور و … اشاره کرد که در سطوح بالا در حال پیگیری بوده و در صورت انعقاد قرارداد با این کشور ها گام بلندی در افزایش تولید و صید گونه های دارای ارزش اقتصادی بالا برداشته خواهد شد.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به ایجاد دبیرخانه توسعه سواحل مکران جهت مدیریت واحد و برنامه جامع از سوی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: این پروژه‌ها در زمینی به مساحت ۶۵ هزار هکتار اجرایی می‌شوند.

وی در ادامه از اجرای ۱۴ پروژه شیلاتی در سواحل مکران خبر داد و گفت: از این تعداد ۷ پروژه به ساخت بنادر صیادی اختصاص دارد.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، توسعه تولید آبزیان با مردمی‌سازی و توسعه از سواحل مکران آغاز شده که امیدواریم با استفاده از علم شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانیم به تولید حداکثری برسیم.

وی یادآور شد: سهم شیلات یک درصد از تولید ۱۲۵ میلیون تنی محصولات کشاورزی است، اما از لحاظ ارزشی ۱۰ درصد کل صادرات را شامل می‌شود.

حسینی تصریح کرد: در راستای تأمین امنیت غذایی، نقش‌آفرینی شیلات برای تولید ۲.۶ میلیون تن، طی ۱۰ سال آینده دیده شده است.

وی از جذب ۳۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه شیلات در دو سال اخیر خبر داد و افزود: بیش از ۹۵ درصد سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در حوزه شیلات صورت گرفته است.

رئیس سازمان شیلات با بیان اینکه امکان تولید آبزی پروری در هر شرایط منابع آبی وجود دارد، گفت: آبزیان کم آب بر ترین پروتئین و مواد غذایی هستند و توسعه صنعت آبزی پروری در دستور کار قرار دارد.

حسینی با اشاره به اهمیت پروتئین آبزیان و ارزش غذایی این محصولات اضافه کرد: سلامت و امنیت غذایی تولیدات آبزیان به نسبت سایر پروتئین‌ها تضمین پذیر است.

خبرنگار:محبوبه کباری 


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کاپیتان سپاهان در اصفهان ماندنی شد-پیام امروز

محمد کریمی کاپیتان تیم فوتبال سپاهان ظهر امروز با حضور در دفتر باشگاه، قرارداد خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *