سوله آکام فلز

اسکوچیچ گزینه ایده آلی برای هدایت پرسپولیس نیست-پیام امروز


حمیدرضا علی عسگری بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره جدایی اوسمار از سرخپوشان اظهار کرد: من برای اوسمار آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که هر جا می‌رود موفق باشد. به نظرم پرسپولیس مربی بزرگی را از دست نداد، چون با تمام احترامی که برای اوسمار قائل هستم، اما  برانکو و گل محمدی در این چند سال توانستند شاکله تیم پرسپولیس را درست کنند و در نیم فصل دوم که گل محمدی رفت، تزلزلی تیم داشت، اما با بازیکنان خوب و تاثیرگذاری که گرفته شد در نهایت پرسپولیس قهرمان شد.

او افزود: من نمی‌خواهم اوسمار را قضاوت کنم، اما اگر او می‌خواست قضاوت شود باید امسال می‌ماند و تیم پرسپولیس را خودش می‌بست و کار می‌کرد تا عیار سرمربیگری اش مشخص شود. البته من حس می‌زنم که اوسمار به خاطر پول بیشتر رفته باشد، اما پرسپولیس چیز خاصی  را از دست نداد. امیدوارم  مدیران پرسپولیس گزینه خوبی را بتوانند جایگزین اوسمار کنند.

علی عسگری درباره اینکه گزینه داخلی یا خارجی برای هدایت پرسپولیس مناسب است، گفت: صددرصد موافق حضور گزینه خارجی هستم، چون گزینه داخلی که بخواهد بیاید و پرسپولیس را در اختیارش بگذارند وجود ندارد. گزینه‌ای که بخواهد بیاید و  با شرایطی که پرسپولیس دارد و چندین سال قهرمان شده است را ادامه بدهد در ایران نداریم.  فکر نکنم علی دایی و یحیی گل محمدی بتوانند دوباره در این تیم کار کنند.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه صحبت از انتخاب مهدی تارتار برای هدایت سرخپوشان شده است، گفت:تارتار مربی خوبی است، اما من نمی‌دانم اگر پیشنهاد به این مربی شود قبول کند یا نه! به نظرم مهدی تارتار تنها مربی در لیگ ایران  هست که می‌توان روی او حساب کرد، چون هم نتایج خوبی گرفت و هم سابقه خوبی دارد.  حتما به خاطر جام‌های قهرمانی که پرسپولیس گرفته است، فشار به تارتار وارد می‌شود. من اگر جای تارتار باشم این ریسک را نمی‌کنم. البته آرزوی هر مربی است که روزی سرمربی پرسپولیس شود و مهدی تارتار هم یک پرسپولیسی هست و از روز اول در مربیگری اش آرزو و هدفش چنین چیزی بوده است. من حس می‌کنم اگر چنین اتفاقی بیفتد فشار بر روی تارتار زیاد خواهد بود. اگر بخواهند گزینه داخلی انتخاب کنند بهترین گزینه مهدی تارتار است.

او درباره اینکه گفته می‌شود شانس اسکوچیچ بیشتر از سایر مربیان برای هدایت سرخپوشان است، بیان کرد: به نظرم اسکوچیچ رزومه جذابی در ایران نداشته است. او با یکسری تغییر و تحولات یک باره به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. من نمی‌گویم مربی بدی است، اما اینکه بخواهد با چنین شرایطی سرمربی تیم ملی شود و بعد برود و بخواهند  او را دوباره به پرسپولیس بیاورند درست نیست. اگر روی سرمربیان خارجی که در پرسپولیس موفق بودند حساب کنید اصلا  اسکوچیچ قابل قیاس با مربیان طراز اول خارجی که در ایران کار کردند نیست. او می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد، اما نه اینکه با مبلغ یک میلیون دلار بخواهد سرمربی پرسپولیس شود. شرایط به صورتی است که ما بیرون گود نشستیم و نمی‌دانیم داخل باشگاه و شرایط مربیان به چه صورت است. البته نمی‌شود گفت اسکوچیچ گزینه ایده آلی باشد، اما می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد.  

علی عسگری درباره اینکه نامشخص نبودن سرمربی تیم پرسپولیس باعث نمی‌شود که سرخپوشان در بازار نقل و انتقالات جا بمانند، گفت: به نظرم هنوز باشگاهی به صورت جدی نقل و انتقالات خود را شروع نکرده است. اما این مهم است که  ببینیم مربی ایرانی یا خارجی قرار است هدایت سرخپوشان را برعهده بگیرد. اگر مربی خارجی بیاید مهم این است که آن مربی در ایران کار کرده است یا نه! اگر مربی باشد که کار در ایران کرده باشد آشنایی با بازیکنان دارد و به طور حتم یکسری آدم‌ها در ایران دارد که می‌توانند به او مشورت بدهند تا بتواند در بازیکن گرفتن و فسخ قرارداد به او کمک کنند. اگر مربی باشد تاکنون در ایران کار نکرده باشد و سابقه حضور در ایران را نداشته باشد و با جو ایران آشنا نباشد و تجربه‌ای که یکسری از مربیان خارجی در ایران داشتند را نداشته باشد شرایط برای این مربی سخت می‌شود.

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: اینکه مربی خارجی بیاید که شناختی از ایران نداشته باشد و تازه بخواهد با بازیکنان و فضای ایران آشنا بشود، این خودش یک مقدار زمان بر است. من امیدوارم اگر قرار است مربی خارجی بیاید که قبلا در ایران نبوده است، زودتر این اتفاق بیفتد که پرسپولیس  از بازار نقل و انتقالات عقب نیفتد.

او درباره اینکه پرسپولیس در چه پست‌هایی نیاز به تقویت دارد، گفت: به نظرم پرسپولیس به خصوص در نیم فصل دوم تیم کاملی بود و صددرصد تقویت نیاز دارد. مرتضی پورعلی گنجی و چند بازیکن دیگر مصدوم شدند و به طور حتم هر بازیکن قوی بازیکن ذخیره نیاز دارد. حالا شاید یک بازیکنی عیار بازی اش بالا باشد، اما مشخص نباشد. این بستگی به مربی دارد و قطعا سرخپوشان بازیکنان ذخیره می‌خواهند. چند خرید خوب که نام آشنا هم نباشند، اما استعداد یاب خوب که بتوانند بازیکنان را تشخیص بدهد که بیایند و روی نیمکت  بنشینند  و ذخیره بازیکنان اسمی شوند. اگر یک روزی تیم پرسپولیس در پستی احتیاج به بازیکن داشت آن بازیکن بتواند کار را در بیاورد و در سال‌های آینده هم بتوان روی او حساب باز کرد. امید عالیشاه که عالی کار می‌کند، او از تیم راه آهن  به عنوان بازیکن ذخیره به پرسپولیس آمد، اما اکنون دارد برای خودش آقایی می‌کند و کاپیتان خوب و کاملی برای پرسپولیس هست. اگر این دیدگاه در تیم  پرسپولیس باشد هم حاشیه کم می‌شود و هم انسجام تیمی را شاهد خواهیم بود. خیلی در پست خاصی ما ضعف نداشتیم.

خبرنگار: مریم طایفه 


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

انصراف ۲۰۰ نفر از سفر حج/ همه زائران ایرانی در مکه مستقر شدند-پیام امروز

در آخرین نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *