سوله آکام فلز

اصناف نقش تعیین کننده ای در حمایت از چرخه تولید دارند

ایسنا/قم رئیس اتاق اصناف قم با بیان اینکه چون در حال اجرای طرح هستیم شرایط عمومی بازار با چالش‌هایی مواجه است، گفت: مردم و صنوف کمی سردرگم هستند و برخی کالاها کمیاب شده‌اند ولی باکمی اعتماد به دولت این روند اصلاح خواهد شد به هر حال اجرای این طرح جراحی اقتصاد کشور است.

مساله حذف ارز ترجیحی یکی از چالشی ترین تصمیمات دولت تازه تاسیس است و تا کنون نیز نظرات بسیاری از سوی تحلیلگران اقتصادی نسبت به این تصمیم عنوان شده است.

مساله حذف این یارانه یک امر بدیهی و لازم به نظر می رسد ولی اینکه چگونه این سرمایه ملی شرایطی برای بهبود اقتصاد عمومی، رضایت مندی عمومی، عدم تورم مازاد و همچنین ایجاد یک چرخه کامل اقتصادی را فراهم آورد، خود یک مساله جدا و بسیار مهم است.

در این میان اصناف نقش تعیین کننده ای در زمینه توزیع کالاهای عمومی و همچنین حمایت از چرخه تولید دارند. در این میان حمید خرمی، رئیس اتاق اصناف قم، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های اقتصادی کشور، بحث اختصاص یا حذف ارز ترجیحی است و به نظرم این دولت واقعاً شهامت به خرج داد که پیگیر اجرای حذف ارز ترجیحی شد تا زمینه رانت و قاچاق کالا برچیده شود.

وی ادامه داد: تردیدی نیست که حذف ارز ترجیحی موجب افزایش بی‌رویه قیمت‌ها خواهد شد و باید اقشار مردم کشور را به طرق مختلف حمایت کرد.

وی بابیان اینکه هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که سرمایه‌های این کشور به جیب عده‌ای سودجو، احتکارگر و قاچاقچی برود، گفت: این منابع و سرمایه‌های ملی برای مردم ماست و باید از آن‌ها حفاظت نمود.

رئیس اتاق اصناف قم اظهار کرد: من معتقدم طرح حذف ارز ترجیحی پاشنه آشیل رونق اقتصاد کشور است ولی هم‌زمان معتقدم این کار باید با شیب ملایم و رعایت حال مردم و زندگی آن‌ها صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد با حذف ارز ترجیحی دیگر مشکلی در تأمین کالا نباشد، تصریح کرد: توزیع عادلانه‌ یارانه‌ها در کشور زمانی محقق می‌شود که سهم اقشار کم درآمد از یارانه‌ها عادلانه باشد؛ زیرا این درست نیست که گروهی پر مصرف بخش اعظمی از یارانه‌ها را به خود اختصاص دهند.

خرمی بابیان اینکه چون در حال اجرای طرح هستیم شرایط عمومی بازار با چالش‌هایی مواجه است، عنوان کرد: مردم و صنوف کمی سردرگم هستند و برخی کالاها کمیاب شده‌اند ولی باکمی اعتماد به دولت این روند اصلاح خواهد شد به هر حال اجرای این طرح جراحی اقتصاد کشور است.

رئیس اتاق اصناف قم در توصیه‌ای به شهروندان گفت: همشهریان گرامی خویشتن‌داری کنند تا اهداف این طرح محقق شود.

وی در مورد نظارت‌ها و بازرسی‌ها اظهار کرد: بازرس اتاق اصناف در کنار سایر مراکز نظارتی در حال انجام وظیفه هستند هر چند اصناف ولایی و منصف قم هر زمانی که دولت به کمکشان نیازمند بوده در میدان کارزار بوده‌اند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس-پیام امروز

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *