افتتاح ۱۷۸ پروژه گنبدکاووس در هفته دولت

ایسنا/گلستان فرماندار گنبد کاووس از افتتاح ۱۷۸ پروژه و کلنگ‌زنی ۳۹ پروژه عمرانی و عام المنفعه در این شهرستان همزمان با هفته دولت خبر داد.

مهدی دهرویه در قرارگاه خبری شهید حسین همدانی که در آستانه هفته دولت در سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: مردم با انتخاب دکتر رئیسی خواستار یک تغییر اساسی بودند که دولتی دارای رویکرد انقلابی باشد و به امید خدا، طی یک‌سال گذشته توفیقات خوبی را در این زمینه داشتیم.

فرماندار گنبد کاووس با بیان اینکه گلستان به لحاظ شاخص ها وضعیت خوبی در سطح کشور ندارد و از لحاظ میانگین درآمد در وضعیت خوبی نیستیم، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم و همه توان خود را به کار ببندیم تا به میانگین کشوری برسیم.

وی با اشاره به اینکه گنبد کاووس با پنج هزار کیلومتر مربع از لحاظ جمعیتی دومین شهر استان است، ادامه داد: ۲۵ درصد تولیدات گلستان در این شهرستان اتفاق می افتد و در حوزه های کشاورزی، گردشگری و سوارکاری دارای جایگاه ویژه ای است.

دهرویه با تاکید بر اینکه ابتدا باید شناخت خوبی از توانمندی های موجود در استان و شهرستان داشته باشیم، افزود: سپس می‌توانیم موانع را رفع کنیم و توسعه و عمران همه جانبه را در بخش‌های مختلف رقم بزنیم.

فرماندار گنبد کاووس در ادامه به سفر ریاست جمهوری به گلستان اشاره کرد و آن را اتفاقی بسیار مهم و ارزشمند برای استان دانست و خاطرنشان کرد: دکتر رئیسی در این سفر از گنبد کاووس و منطقه آزاد اینچه برون بازدید و از نزدیک توانمندی های این منطقه را بررسی کرد که حاصل آن اختصاص ۱۷۰۴ میلیارد تومان به حوزه‌های مختلف از قبیل آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و سایر حوزه ها بود.

این مقام مسئول اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان جهت آبرسانی به مناطق مرزی را از مهمترین مصوبات سفر ریاست جمهوری در گنبدکاووس برشمرد و با بیان اینکه برای تحقق اهداف نهصت ملی مسکن ۳۰ هکتار زمین در این شهرستان قابلیت واگذاری به این طرح را دارد، تصریح کرد: در حوزه آبرسانی به این شهرستان در سال گذشته با کمبود ۳۵۰ متر مکعب بر ثانیه مواجه بودیم که ۲۲۰ متر مکعب بر ثانیه با تلاش های مستمر انجام شده، جبران شد و تا شهریور ۱۴۰۱ نیز جبران این کاستی به ۳۴۰ متر مکعب بر ثانیه افزایش می یابد.

وی در پایان به پروژه های قابل بهره برداری شهرستان گنبد کاووس در هفته دولت اشاره کرد و توضیح داد: در این ایام ۱۷۸ پروژه عمرانی و منافع افتتاح خواهد شد که برای آنها ۵۰۳ میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان هزینه شده است.

دهرویه با بیان اینکه در این هفته ۳۹ پروژه به ارزش ۲۳۹ میلیارد و ۲۷۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کلنگ زنی خواهد شد، افزود: پروژه‌های مذکور برای ۷۹۵ نفر شغل ایجاد خواهد کرد که در بخش‌های آب و فاضلاب، شهرداری، راه آهن، راه و شهرسازی، گاز، دانشگاهی، کارآفرینی امید، تعاون، برق، دامداری، جهاد کشاورزی، علوم پزشکی، میراث فرهنگی و سایر بخش ها می باشد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

قیمت دینار عراق امروز دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دینار عراق در بازار آزاد امروز را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. علاوه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner