سوله آکام فلز

افتتاح ۲ خانه محیط زیست در منطقه ۱۵-پیام امروز


مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدام ویژه رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی در موضوع محیط زیست گفت: مصوبه کاهش کنترل پلاستیک با تدبیر رئیس جمهور شهید، در هیات وزیران در دوره ایشان مطرح و این اقدام محیط زیستی به یادگار ماند و ماندگار شد.

وی با اشاره به اینکه امروز ۲ خانه محیط زیست در سرای محله مطهری و مسجد ولیعصر (عج) در محله مشیریه افتتاح شد و سایر خانه‌های محیط زیست نیزحداکثر تا ۲ ماه آتی افتتاح خواهد شد، گفت: به منظور ارتقای شاخص‌های محیط زیست، بهره گیری از نقطه نظرات شهروندان و نیز رفع دغدغه اعضای شورا و مردم در رابطه با بحث محیط زیست جلسه‌ی هم اندیشی در این منطقه برگزار شد.

پیرهادی در ادامه به اقدامات قابل توجه منطقه ۱۵ در بحث حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب، اجرای طرح‌های تفکیک پسماند در سطح محلات ۱۹ گانه و نیز احداث ۲ نیروگاه خورشیدی از جمله اقدامات ویژه مدیریت شهری این منطقه در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست در سال ۱۴۰۳ است که امیدواریم شهروندان از ثمرات آن بهره‌مند شوند و ارتقای کیفیت زندگی و رضایتمندی آنان را شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه نیز ۳ خبر خوش در حوزه محیط زیست برای شهروندان تهرانی داشت و گفت: در این دوره مدیریت شهری اقدامات زیربنایی بسیار خوبی در جهت حفظ محیط زیست در دستور کار قرار گرفت که از جمله آن لایحه‌ای با عنوان «ساختمان سبز» است، این مورد در کشور‌های توسعه یافته در حال اجراست که با پیگیری انجام شده مطالعات این لایحه به اتمام رسیده و به زودی در صحن شورای اسلامی شهر تهران مطرح و به تصویب خواهد رسید.

وی گفت: موضوع دوم طرح «جامع آب خام» است، کلیات آن نیز انجام شده و پیش از پایان سال در صحن شورا مطرح خواهد شد و موضوع سوم طرح «جامع فضای سبز شهر تهران» است که این طرح نیز تا چند ماه آتی به اتمام خواهد رسید؛ این ۳ موضوع علاوه بر اهمیت در بحث محیط زیست نشاط و شادابی شهروندان تهرانی را در پی خواهد داشت.

هادی صدیقی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه نیز بر لزوم مشارکت عموم افراد جامعه در امر حفاظت از محیط زیست، تاکید کرد و گفت: خانه‌های محیط زیست با هدف جلب مشارکت عموم مردم در امر حفاظت از محیط زیست و مردمی سازی حفاظت از محیط زیست راه اندازی می‌شوند.

وی افزود: راه اندازی این خانه‌های محیط زیست می‌تواند محلی برای گسترش دانش زیست‌محیطی و مجموعه‌ای برای حضور افراد دغدغه‌مند و دوستدار محیط زیست است.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

مدعیان رفع فیلتر می‌دانند که دولت در این موضوع تصمیم نمی‌گیرد-پیام امروز

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *