سوله آکام فلز

افزایش شفافیت و جلوگیری از سفته‌بازی به کمک راه‌اندازی بازار ارز توافقی-پیام امروز


در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مسعود توکلی تحلیلگر مسائل ارزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار توافقی ارز از جمله مواردی بود که در گذشته از زمانی که بازار متشکل ارز ایجاد شد احساس نیاز به آن شکل گرفت.

این تحلیلگر مسائل ارز در ادامه اظهار کرد: معالات خرد صرافی‌ها بنا بر بحرانی که رقم خورد مسدود شد و همین طور صادرکنندگان مجبور بودند ارز را به قیمت ترجیحی عرضه کنند تمام این موضوعات باعث می‌شود تقاضا برای عرضه کاهش پیدا کند و این عرضه‌ها به سمت بازار غیر رسمی حرکت داشته باشند موضوعی که مخاطراتی مختلفی را به همراه دارد.

او افزود: اکنون پس از ارزیابی‌های مختلف نیاز به بازار ارز توافقی مشهود شده برآورد‌ها نشان می‌دهد راه اندازی بازار توافقی یقینا موجب افزایش عرضه خواهد شد چرا که در یک بازار کارا، شفاف و بر اساس عرضه و تقاضا، ارز عرضه می‌شود و بدون شک نرخی که در این بازار کشف می‌شود می‌تواند یک نرخ واقعی و مرجع باشد.

او افزود: ایجاد شفافیت، افرایش تمایل برای عرضه بیشتر ارز، جلوگیری از سفته بازی، افزایش فعالیت صرافی‌ها، نظارت مطلوب‌تر بانک مرکزی، کمک به کنترل بازار ارز و… از جمله دیگر مزایای راه اندازی بازار ارز توافقی به شمار می‌رود.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

قیمت خودرو در بازار آزاد یکشنبه ۲۷ خرداد ماه-پیام امروز

قیمت خودرو در بازار آزاد امروز یکشنبه ۲۷ خرداد ماه بر اساس معاملات انجام شده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *