سوله آکام فلز

افزایش ۲۵ درصدی اعتبار طرح‌های محرومیت‌زدایی جهادکشاورزی در سال آینده

ایسنا/مرکزی مدیر کل امور آب و کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: سال آینده میزان اعتبار طرح های محرومیت زدایی جهاد کشاورزی نسبت به امسال ۲۵ درصد افزایش می یابد.

رضا سرافرازی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب و خاک جهادکشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه ۴۱ هزار رشته قنات فعال در سطح کشور وجود دارد و در بحث محرومیت زدایی، اسامی قنوات نیز مشخص شده و در آن سهم اراک، خنداب و کمیجان و میزان اعتبار آن مشخص شده است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۹۵ درصد از اعتبارات منابع آب در حوزه آب های سطحی هزینه می شود.

وی افزود: در بحث قنوات و مرمت قنوات و حوزه آبخیزداری، امسال اعتبار خوبی از محل اعتبارات محرومیت زدایی مقرر شده که به این حوزه ها اختصاص می یابد.

مدیر کل امور آب و کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: مقرر شده قرارداد سه جانبه در خصوص اجرای طرح آبخیزداری، آبدهی چاه ها و قنوات با سازمان جنگل ها، موسسه امام حسن(ع) و وزارت جهادکشاورزی منعقد و مطالبات پیگیری شود.

سرافرازی بیان کرد: اعتبارات ملی بر اساس تحقیق و شاخص ها به استان و سه شهرستان خنداب و کمیجان و اراک اختصاص پیدا می کند.

وی اضافه کرد: اعتبار جداگانه ای به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده که در قالب اعتبار خشکسالی به استان و ۳ شهرستان مذکور اختصاص می یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، مهدی زندیه وکیلی نیز گفت: امید است در این سفر اعتباری برای قنوات سنجان و کرهرود و همچنین قنوات سایر شهرستان ها پیش بینی شود چراکه اعتبارات این حوزه بسیار محدود است و نیاز است از محل اعتبارات ملی در این راستا مبلغی اختصاص یابد.

وی ‌افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی به لحاظ تعداد قنوات جزو ۳ استان برتر کشور است انتظار می رود توجه ویژه به این مسئله شود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها -پیام امروز

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بعد از کاهش فضای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *