سوله آکام فلز

افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت کاغذ تحریر/ ناشران دست نگه دارند قیمت‌ها ماندگار نیست

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری پیام امروز،‌ در نخستین روز از هفته جاری بازار کاغذ و مقوا با وجود کاهش قیمت جهانی کاغذ‌، با افزایش قیمت همراه بوده است‌، بر این اساس هر بند کاغذ چاپ و تحریر ۷۰ در ۱۰۰ که در هفته گذشته یک میلیون و ۲۵۰ تا یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان عرضه می‌شد، به بندی یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است. هم‌چنین کاغذ چاپ و تحریر ۶۰ در ۹۰ نیز به بندی یک میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت تنها محدود به کاغذ تحریر نیست،‌ بلکه در کالاهای دیگری از جمله مقوای پشت طوسی‌، کاغذ کاربن لس، کاغذ A4 و کاغذ گلاسه نیز با درصد اندک قابل مشاهده است.

با توجه به کاهش قیمت جهانی کاغذ و کاهش قیمت خمیر وارداتی نسبت به گذشته،‌ افزایش قیمت فعلی بازار کاغذ نمی‌تواند دلایل منطقی داشته باشد،‌ محسن قدبیگی از کارشناسان بازار کاغذ در این زمینه به پیام امروز می‌گوید:  این افزایش قیمت هیچ دلیل روشن و منطقی ندارد،‌ چرا که نه  قیمت جهانی افزایش یافته و نه تقاضا افزایشی یافته است‌، این افزایش قیمت مربوط به عدم عرضه کاغذ توسط شرکت‌های توزیعی در روزهای پایانی هفته گذشته است.

ادامه تولید کاغذ در پارس و دیبای شوشتر وابسته به اختصاص ارز است/ ۲ هزار تن کاغذ تحریر آماده توزیع

وی با بیان این مطلب که توصیه ما به خریداران از بازار کاغذ این است که فعلا دست نگه‌دارید‌، گفت: طی دو تا سه روز آینده با کاهش دوباره قیمت کاغذ مواجه خواهیم شد، چرا که شرکت‌ها از امروز روند توزیع را آغاز کرده‌اند. بر این اساس قیمت کاغذ به بندی یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خواهد رسید.

انتهای پیام/

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *