سوله آکام فلز

امدادرسانی هلال احمر به ۵۲۰۰ تن در ایام نوروز/ نجات۱۲۱ نفر از مرگ حتمی

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ تن در حوادث رخ داده طی اجرای طرح ملی امدادونجات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

مهدی ولیپور در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح گزارش طرح ملی امداد و نجات نوروز ١٤٠١ که از ٢٥ اسفند ماه آغاز شده است، گفت: تا پایان روز دوم فروردین ماه در مجموع  ٩٨٤ مورد ماموریت امدادونجات در کشور انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۲ درصد رشد داشته است. از این میان ۵۴۲ مورد از ماموریت ها یعنی بیش از نیمی از آنها مربوط به حوادث ترافیکی بوده است که در این حوزه نیز رشدی ۳۶ درصدی وجود دارد.  

وی با بیان اینکه حوادث کوهستان نیز با رشدی پنج درصدی طی این مدت به ۴۰ مورد ماموریت رسید، گفت: ماموریت های امدادونجات در حوزه مداخلات جوی نیز ۱۱۱ مورد است.

به گفته رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، در مجموع این ماموریت‌های امدادونجات، به پنج هزار و ۲۷۱ نفر امدادرسانی شده که از این تعداد ۵۰۲ نفر نجات یافته و به نقاط امن منتقل شده اند. ۴۴۳ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شده و هزار و ۴۰ نفر نیز خدمات امدادی و درمانی را به شکل سرپایی در همان محل حادثه دریافت کرده اند.

ولیپور با بیان اینکه هزار و ۹۵۸ نفر نیز در این مدت اسکان اضطراری داده شده اند، گفت: یکی از دشوارترین و حساس ترین عملیات های امداد و نجات، عملیات نجات فنی است که تا کنون ۱۰۶ مورد آن به اجرا درآمده و منجر به نجات ۱۲۱ مصدوم سوانح ترافیکی از مرگ حتمی شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره استان‌های دارای بیشترین ماموریت امداد ونجات در ایام نوروز نیز گفت: اصفهان با ٨١ مورد، خوزستان  با ٧٩ مورد و آذربایجان شرقی با ٧١ مورد در صدر استان‌های دارای بیشترین مأموریت امدادونجات در طرح نوروزی کشور تا کنون هستند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد-پیام امروز

بعد از ظهر روز گذشته ۳۰ فروردین‌ماه، کارکنان انتظامات بیمارستان لقمان حکیم از طریق تماس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *