انجام ۱۱۰ هزار بازرسی از بنگاه‌های املاک در کشور-پیام امروز


 یاسر دستمالچیان دبیر کارگروه تنظیم و کنترل  بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری امروز خود با بيان اينكه با مجموع اقدامات انجام شده براساس قوانین مصوب در دولت سیزدهم ۱۱۰ هزار بازرسی از بنگاه‌های املاک انجام شد و بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان جریمه اخذ شد.

دستمالچیان با اعلام اینکه طبق بررسی ها از ۱۸۰ هزار واحد بنگاه معاملات املاک ۱۸ هزار و۵۰۰ بنگاه املاک غیر مجاز شناسایی شد از کاهش این تعداد واحد غیر مجاز براساس موارد برخوردی همچون پلمب و الزام به اخذ مجوز به ۱۴ هزار واحد خبر داد.

وی تصریح کرد: مشاوران املاک مکلف هستند با بارگذاری مدارک خود در درگاه ملی مجوزها طی ۱۰ روز پروانه کسب را دریافت کنند.

دستمالچیان اظهار کرد: دریافت پروانه کسب منوط به دریافت پروانه تخصصی است و مشاوران املاک مکلف هستند با گذراندن دوره های آموزشی و اخذ موفقیت در آزمون پروانه تخصصی خود را دریافت و فعالیت تخصصی خود را ادامه دهند.

وی توضیح داد: در دولت رئیس جمهور شهید ابتکار کنترل بازار مسکن اجرا و عملیاتی شد .در همین رابطه در ۸۸مین ستاد هماهنگی دولت وزارت صنعت‌ معدن و تجارت مکلف شد تا کلیه راهبری و سیاست گذاری مشاوران املاک را به وزارت راه وشهرسازی تفویض کند. همچنین طبق قانون مصوب سال ۱۴۰۱ وزارت راه وشهرسازی متعهد شده است تا بر توزیع مسکن نظارت داشته باشد برهمین اساس نیز گشت های مشترک با حضور تعزیرات و اتاق اصناف در وزارت راه وشهرسازی شکل گرفت.

دستمالچیان افزود: همزمان با مصوب شدن این در ستاد سران قوا کنترل بازار مسکن به تصویب رسید و براساس آن سازمان تعزیرات مکلف شد تا در صورت تخلف نسبت به پلمب و جریمه ۱۰ برابری از بنگاه های متخلف اقدام کند.

وی با بیان اینکه گشت های مشترک ارزیابی بنگاه های مشاوران املاک کار خود را از تهران و شهرستان های پردیس آغاز کرد از تسری این اقدام مهم با مجوز رئیس جمهور به کل کشور خبر داد.

در حال تکمیل 

 


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

هدف‌گذاری ایجاد ۸۰ رشته مهارتی در آموزش و پرورش استثنایی-پیام امروز

حجت‌الله الماسی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در آیین افتتاح پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *