انواع قهوه سرد

روزهایی که صبح با حالت خستگی از خواب بیدار می‌شوید یا وقتی مشغول کار هستید و حس خستگی دارید، بهترین گزینه، نوشیدنی‌های حاوی کافئین هستند. انواع قهوه از نوشیدنی‌های کافئینی بوده و امروزه جای خود را در بین انواع نوشیدنی‌ها در ایران باز کرده‌اند. برخی اوقات افراد ترجیح می‌دهند یک نوشیدنی سرد حاوی کافئین بنوشند که در این مواقع انواع قهوه سرد گزینه‌های مناسبی هستند. در این مقاله ما ۱۰ تا از بهترین قهوه‌های سرد را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع مختلف قهوه سرد

انواع مختلف قهوه سرد

در ادامه به شما انواع قهوه سرد را معرفی خواهیم کرد که شما بسته به علاقه و ذائقه خود می‌توانید آن‌ها را تهیه کرده و از نوشیدن آن لذت ببرید. اگر این نوشیدنی‌ها را برای بیدار ماندن مصرف می‌کنید، مقاله بهترین زمان نوشیدن قهوه برای بیدار ماندن را بخوانید تا آن‌ها را در زمان مناسب مصرف کنید.

قهوه سرد (آیس کافی)

قهوه سرد که معمولاً با نام آیس کافی شناخته می‌شود، از انواع قهوه سرد است که از دم‌کردن قهوه و سپس ریختن آن روی یخ تهیه می‌شود. قهوه سرد را می‌توان با قهوه معمولی یا با اسپرسو درست کرد. همچنین می‌توان آن را با یا بدون شیر یا خامه درست کرد. در واقع این نوشیدنی چیزی جز قهوه و یخ نیست! این نوشیدنی از انواع قهوه پرطرفدار در ایران شناخته شده و معمولاً در اکثر کافه‌ها دیده می‌شود. در تهیه این نوشیدنی می‌توانید قهوه را با موکاپات دم کنید. در این خصوص می‌توانید مقاله طرز تهیه قهوه با موکاپات را بخوانید.

اسپرسو سرد (آیس اسپرسو)

اگر دوست دارید نوشیدنی شما مزه قوی‌تری از قهوه را داشته باشد و شما به دنبال جایگزینی برای قهوه سرد هستید، ما به‌شدت توصیه می‌کنیم یک اسپرسوی سرد را امتحان کنید. این نوشیدنی مانند قهوه سرد دقیقاً یک نوع دستور تهیه دارد. اسپرسو داغ روی یخ ریخته می‌شود تا خنک شود و شما نوشیدنی را همراه با تکه‌های یخ که داخل آن هستند دریافت خواهید کرد. این نوشیدنی به افرادی که عاشق اسپرسو هستند پیشنهاد می‌شود. اگر نمی‌دانید اسپرسو را چطور دم کنید، مقاله  چگونه در خانه قهوه اسپرسو درست کنیم؟ را بخوانید.

فراپوچینو(Frapuccino)

فراپوچینو نوعی قهوه سرد است که از ترکیب قهوه با یخ و شیر تهیه می‌شود. فراپوچینو را می‌توانید با اسپرسو یا هر قهوه‌ای که موردپسندتان است تهیه کنید. این نوع قهوه سرد همچنین می‌توانند در طعم‌های مختلف از جمله وانیلی، موکا و کارامل ساخته شوند. فراپوچینو بسیار محبوب است و می‌توانید آن را در اکثر کافه‌ها پیدا کنید. درست‌کردن این نوع قهوه سرد در خانه هم بسیار ساده است.

موکا فراپوچینو (Mocha Frapuccino)

همان‌طور که از نام آن پیداست، موکا فراپوچینو یک نوع قهوه سرد است. این قهوه را می‌توان همان فراپوچینو دانست که کمی بسط داده شده است؛ بنابراین تقریباً هیچ تغییری در مواد تشکیل‌دهنده پایه نوشیدنی وجود ندارد. تنها استثنا بین این دو، اضافه‌کردن شکلات و یخ بیشتر در موکا فراپوچینو است. هر دوی این نوشیدنی‌ها با اسپرسو، شکلات و شیر درست می‌شوند. موکا فراپوچینو بسیار محبوب بوده و می‌توانید آن را در اکثر کافی‌شاپ‌ها و کافه‌ها پیدا کنید.

آیس کافی تایلندی

آیس کافی تایلندی

این نوشیدنی هم پایه قهوه دارد و در آن یخ ریخته می‌شود؛ اما تفاوت بزرگی که این نوشیدنی با سایر نوشیدنی‌های سرد کافئینی دارد، مزه وانیل آن است. در تهیه این نوشیدنی از سیروپ شیر وانیل استفاده می‌شود. از نظر مزه کمی شیرین‌تر از سایر نوشیدنی‌هاست. این نوشیدنی برای افرادی که مزه اصلی قهوه را کمتر دوست دارند، مناسب‌تر است.

آیس کافی ویتنامی

برای تجربه یک قهوه سرد متفاوت و خوشمزه، قهوه سرد ویتنامی قطعاً گزینه خوبی است و ارزش حداقل یک‌بار امتحان‌کردن را دارد. این قهوه دارای طعم دلپذیر شکلات است و با استفاده از دانه‌های قهوه روبوستا، همراه با یک فین (فیلتر قهوه سنتی ویتنامی) تهیه می‌شود. چیزی که این قهوه سرد را واقعاً خاص می‌کند این است که قهوه با استفاده از شیر تغلیظ شده شیرین تهیه می‌شود. در مقاله چطور شیر را غلیظ کنیم؟  طرز تهیه شیر تغلیظ شده آموزش داده شده است. ممکن است یافتن این قهوه در کافی‌شاپ‌های روزمره کمی چالش‌برانگیز باشد؛ اما می‌توان نسخه خانگی آن را تهیه کرد. برای تهیه یک نسخه خانگی از قهوه سرد ویتنامی، می‌توانید با دم‌کردن قهوه سرد شروع کنید. پس از آماده‌شدن قهوه سرد، مقداری از آن را با شیر تغلیظ شده مخلوط کرده و مخلوط را در قالب‌های یخ بریزید. باقی‌مانده قهوه را می‌توان در ظرفی در یخچال نگهداری کرد. اجازه دهید تکه‌های قهوه یخ بزنند. سپس آن‌ها را در یک فنجان ریخته و بقیه قهوه را روی آن‌ها بریزید. همان‌طور که تکه‌های یخ ذوب می‌شوند، به‌تدریج قهوه شما را با مخلوط خوشمزه خود شیرین و زیبا می‌کنند.

فراپه

اگر طرفدار این هستید که قهوه خود را به‌جای نوشیدن آن با تکه‌های یخ در یک معجون کف‌آلود ترکیب کنید، فراپه ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد. این نوشیدنی قهوه یخی که منشأ آن یونان است، معمولاً شامل قهوه‌فوری، شکر، یخ و آب است که همه با هم مخلوط می‌شوند تا ترکیبی کف‌آلود ایجاد کنند. فراپه را می‌توان با خامه سرو کرد یا در تهیه آن از انواع سیروپ‌ها هم استفاده کرد. این موضوع بستگی به سلیقه شما دارد. در مجله پیام امروز طرز تهیه فراپه قهوه به‌طور کامل آموزش داده شده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

آیس لاته

لاته از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های کافئینی در ایران است. به همین دلیل برای بسیاری از افراد آیس لاته هم گزینه‌ای جذاب به‌عنوان یک نوشیدنی در روزهای گرم تابستان است. همان‌طور که از اسم این نوشیدنی‌ هم پیداست، ترکیبات اصلی آن همان ترکیبات لاته هستند ولی در این نوشیدنی از تکه‌های یخ و کمی آب سرد هم استفاده می‌شود. در نهایت روی این نوشیدنی را با کف شیر می‌پوشانند.

لاته یخی استرالیایی (Aussie Iced Latte)

لاته یخی استرالیایی

وقتی می‌خواهید یک قهوه سرد می‌خواهید اما هم‌زمان دسر هم می‌خواهید، لاته سرد استرالیایی را در نظر بگیرید. در تهیه این قهوه از شیر، شکر و قهوه همراه با تکه‌های یخ استفاده می‌شود. در نهایت روی این قهوه را با یک اسکوپ بستنی می‌پوشانند. اگرچه بستنی وانیلی یک انتخاب دلپذیر برای این معجون است، اما تطبیق‌پذیری این نوشیدنی اجازه می‌دهد تا مجموعه‌ای از طعم‌های جایگزین برای سفارشی کردن نوشیدنی شما وجود داشته باشد. گزینه‌ها فراتر از وانیل هستند و شامل انتخاب‌های فریبنده مانند شکلات، توت‌فرنگی یا حتی انتخاب‌های ماجراجویانه مانند کارامل شور می‌شوند تا جذابیت نوشیدنی را تقویت کنند. می‌توان در تهیه این قهوه سرد از قهوه معمولی یا اسپرسو هم استفاده کرد.

انواع اسموتی با قهوه

نوشیدنی‌های سرد با قهوه فقط شامل ترکیب قهوه با یخ نیست؛ بلکه می‌تواند انواع اسموتی‌ها را هم در بربگیرد. در تهیه اسموتی با قهوه دستورالعمل واحدی وجود ندارد. شما می‌توانید به انواع اسموتی‌های دلخواه خود یک شات قهوه اضافه کنید. می‌توانید برای این کار از قهوه ساده یا اسپرسو استفاده کنید. در این خصوص مقاله طرز تهیه اسموتی قهوه را بخوانید.

کلام آخر

اگرچه یک قهوه داغ انتخاب بسیاری از ماست؛ اما برای روزهای گرم تابستان انواع قهوه‌های سرد گزینه‌های مناسب‌تری هستند. امروزه انواع نوشیدنی‌های سرد بسیار پرطرفدار شده‌اند و افراد ترجیح می‌دهند به‌خصوص در تابستان نوشیدنی سرد بنوشند. حتی ترکیب نوشیدنی با انواع بستنی هم طرفداران خاص خود را دارد. به همین دلیل انواع نوشیدنی‌های کافئین‌دار که آن‌ها را با نام قهوه سرد می‌شناسیم امروزه از منوی ثابت کافه‌ها هستند. در این مقاله به شما برخی از بهترین قهوه‌های سرد را معرفی کردیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

سؤالات متداول

قهوه سرد بهتر است یا قهوه گرم؟

از نظر مزه انتخاب میان یکی از این دو نوع کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد و نمی‌توان یکی را از دیگری بهتر دانست. از نظر میزان کافئین هم ‌بستگی به حجم نوشیدنی شما دارد؛ اما معمولاً قهوه سرد کافئین کمی کمتری نسبت به قهوه گرم دارد؛ زیرا با آب سرد یا یخ مخلوط می‌شود. این موضوع به نوع قهوه هم بستگی دارد و نمی‌توان در حالت کلی راجع به میزان کافئین آن‌ها نظر داد.

قهوه سرد برای زمستان بهتر است یا قهوه گرم؟

در زمستان با توجه ‌به سرد بودن هوا بهتر است قهوه گرم بنوشید.

در تهیه قهوه سرد از چه نوع قهوه‌ای استفاده می‌شود؟

از انواع قهوه‌ها می‌توان برای تهیه قهوه سرد استفاده کرد و این موضوع بستگی به نوشیدنی شما دارد. معمولاً قهوه‌های سرد که از اسپرسو تهیه می‌شوند کافئین بیشتری دارند.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کاهش آسیب‌های اجتماعی با افزایش حس تعلق شهروندان به محلات-پیام امروز

۱۲:۳۹ – ۱۴ تير ۱۴۰۳  وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ تهران، در چهارمین قرارگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *