سوله آکام فلز

ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در اجرای شعار سال «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین»؛ دو پارک علمی و فناوری در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیش از ظهر امروز یوسف نوری در دیدار جمعی از دانشجو معلمان دانشگاه شهید رجایی که در سالن شهید طهرانی مقدم این دانشگاه برگزار شد، با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و با اشاره به مطالبات مطرح‌شده از سوی دانشجویان، اظهار کرد: سؤالم این است چرا نظام رتبه‌بندی طی۱۰سال اخیرانجام‌نشده؟ چرا تغذیه رایگان دانش آموزان قطع‌شده است؟ چرا همسان‌سازی اساتید انجام‌نشده است؟ و من در این حوزه مطالبه گر هستم لذا دولت انقلابی آمده است و این موارد را پیگیری می‌کند. دولت سیزدهم دولتی مردمی و انقلابی است که پیگیر تحقق شعار عدالت است.

وی بابیان این‌که اگر در محتوای کتب درسی، روش‌های تدریس، کارگاه‌های آموزشی و … نیازمند تحول باشیم، باید برای این کار اقدام کنیم، اظهار کرد: مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان از طریق دانشگاه می‌گذرد؛ بنابراین اگر دانشگاه تولید علمی نداشته باشد جامعه دانش‌بنیان شکل نمی‌گیرد.

وی با اشاره به تلاش‌های شهید طهرانی مقدم و حضورش در این دانشگاه تصریح کرد: تربیت مهم‌ترین مقوله‌ای است که باید در دانشگاه به آن پرداخته شود.

وی بابیان ضرورت معرفی الگوهای دینی و علمی همچون سردار شهید سلیمانی، افزود: دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان باید خود را جزی از آموزش‌وپرورش بدانند و در این راستا حرکت کنند و اگر امروز وضعیت هنرستان‌ها در حوزه نیروی انسانی و آموزش‌های ضمن خدمت مطلوب نیست به معنی آن است که دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان در تحقق اهدافش موفق نبوده‌اند.

وی از شهید سلیمانی با عنوان الگویی کم‌نظیر یادکرد و افزود: سلیمانی یک معلم بود و توانست نیروی‌های منسجم عظیمی را در کشورهای مختلف تربیت کند. شهید مطهری نیز با اندیشه‌های بلندش افراد بسیاری را تربیت کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: نیازهای کمال انگیخته باید جایگزین نیازهای نقص انگیخته شود و هدف «تربیت» باشد.

وی بابیان اینکه خداوند خطاب به پیامبر(ص) فرموده است؛ از بین مردم انتخاب شدید تا فضیلت را به مردم آموزش دهید، اظهار کرد: باید به بررسی نقش دانشجو معلمان در تولید دانش‌بنیان بپردازیم. باید پارک علمی و فناوری در دانشگاه داشته باشیم، زیرا دانشجویان استعدادهای خوبی دارند که باید برای شکوفایی‌شان تلاش کرد. همچنین باید در کشف استعدادها سعی کنیم از مکان‌ها و افراد معنوی در مسیر تربیت بهره‌مند شویم.

نوری بابیان اینکه دانشگاه شهید رجایی می‌تواند به یک دانشگاه تربیتی چرخش پیدا کند، اظهار کرد: بسیاری از دانشجو معلمان دارای استعدادهای برتر و حلقه اتصال صف با ستاد هستند. دانشجو معلم باید آداب اجتماعی را در خصوص محیط پیرامون خود بداند تا بهتر تصمیم‌گیری کند.

عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به وجود بیش از ۷ هزار و۱۰۰ هنرستان فنی حرفه‌ای در کشور، تصریح کرد: اکنون تولیدات هنرستان‌ها ناچیز است، لذا اگر بخواهیم این وضع بهبود یابد باید هنرستان‌ها را از حالت کلیشه‌ای خارج کنیم تا این مراکز مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند.

نوری بابیان اینکه دانشگاه نباید نیازمند بودجه دولتی باشد و باید درآمدزایی کند و اشتغال ایجاد کرد، اظهار کرد: در حوزه دانش‌بنیان نگاه ما به دانشگاه شهید رجایی است، اگر امروز در این زمینه کار نشود و آموزشی نداشته باشیم فردا تولیدی نخواهیم داشت و در راستای تولید دانش‌بنیان دو پارک علمی و فناوری در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی ایجاد می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها، دارالقرآن‌ها، اردوگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی تربیتی باید به مراکز خلاق تبدیل شوند.

نوری بر کارآفرین بودن دانشگاه شهید رجایی تأکید و ادامه داد: دانشگاه باید دنبال تحقیق و پژوهش باشد و پروژه‌هایی را در دستور کار قرار دهد که امکان تأمین مالی داشته باشند و الگوهای تجاری پروژه‌ها را به دانشجویان ارائه دهد.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وزیر آموزش‌وپرورش بر ضرورت چرخش دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان از وزارت علوم به سمت آموزش‌وپرورش، تأکید و اظهار کرد: دانشگاه شهید رجایی باید یک دانشگاه قوی در تربیت‌معلم و نیروی متخصص موردنیاز هنرستان‌ها باشد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

دستگیری عامل قتل مرد جوان با کلت کمری در شرق تهران-پیام امروز

سردار علی ولی‌پور گودرزی؛ رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: روز ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲، کشف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *