ایران، محکم پای دوستان لبنانی‌اش ایستاده است


عراقچی:

ایران، محکم پای دوستان لبنانی‌اش ایستاده است





وزیر امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، محکم پای دوستان لبنانی‌اش هست و خواهد بود و به همین مسیر ادامه می‌دهد.

به گزارش ایلنا، سید عباس عراقچی در بدو ورود به لبنان در فرودگاه بیروت درباره اهداف سفر خود به لبنان هدف از سفر به بیروت را رایزنی و مشورت‌های سیاسی با مقامات لبنان درباره تحولات کنونی در غرب آسیا اعلام کرد.

وی گفت: ما همیشه در تماس مستقیم با دوستان مان در لبنان بودیم و اکنون هم خواهیم بود، لازم بود که از نزدیک با آنان رایزنی داشته باشیم.

رئیس دستگاه سیاست خارجی، امدادرسانی به مردم لبنان را از دیگر اهداف سفرش به بیروت دانست و افزود: مردم لبنان بر اثر بمباران‌های وحشیانه ارتش اشغالگر صهیونیستی از محل زندگی شان خارج شدند و نیاز است که به آنان کمک رسانی شوند.

عراقچی، اعلام همبستگی و همراهی با مردم لبنان علیه جنایات رژیم صهیونیستی را از دیگر اهداف سفرش به بیروت برشمرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مردم لبنان، شیعیان این کشور و نیز حامی حزب الله بوده و هست و لازم بود که این را حضوری به دوستان لبنانی مان بگوییم. جمهوری اسلامی ایران، محکم پای دوستان لبنانی‌اش هست و خواهد بود و به همین مسیر ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی آیا از سفر به لبنان نترسیده است گفت: ما از این صحنه‌ها زیاد دیدیم هم در دوران جنگ و هم پس از آن. بله، دیشب دوباره بمباران وحشیانه‌ای انجام دادند و صبح هم، قبل از فرود هواپیمای حامل هیات ایرانی، اطراف فرودگاه را بمباران کرده بودند ولی ما به این چیز‌ها عادت داریم و اراده ما سخت‌تر از آن است که با این مسائل، خدشه دار شود.

نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور غرب آسیا هم گفت: حضور هیات ایرانی در لبنان در شرایط حساس کنونی با هدف حمایت از مردم و مجموعه موسسات این کشور است که در معرض تهدید‌ها و تهاجمات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند.

رئوف شیبانی افزود: اعلام حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از مقاومت لبنان و محور مقاومت و در راس آن، حزب الله لبنان را از دیگر اهداف سفر وزیر امور خارجه و هیات همراه دانست.

وی همچنین گفت: وضع و شرایط مقاومت هم، وضع قابل قبولی است و شاهد این هستیم که در جبهه جنوب، خوشبختانه رزمندگان مقاومت با شدت در مقابله با رژیم صهیونیستی ایستادگی کردند و ضربات غیرقابل جبرانی به ماشین جنگی آن وارد کردند.



انتهای پیام/



Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

حضور روسای ۳ قوه در نماز جمعه تهران

۱۳ / ۰۷ / ۱۴۰۳ – ۱۱:۳۳:۲۹ رئیس جمهور به منظور شرکت در نماز جمعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner