سوله آکام فلز
ایمپلنت لیزری

ایمپلنت لیزری چیست

فرایند ایمپلنت دندان با لیزر بهطور معمول یک درمان سه مرحلهای است که ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد. به طور کلی، اگر فردی از سلامت کافی برای کشیدن دندان یا روکش ثابت دندان برخودار باشد میتواند ایمپلنت دندان هم انجام دهد. پیوندهایی که از بدن شما گرفته میشود به طور قابل توجهی هزینه بیشتری دارند، زیرا برای انجام این کار باید تحت عمل جراحی قرار بگیرید. رعایت بهداشت مطلوب بسیار حائزاهمیت است، بنابراین باید استفاده از نخهای مخصوص، برسهای مخصوص و مسواکهای واترپیک با دقت اطراف پایه های ایمپلنت تمیز شده که این کار توسط ایمپلنت لیزری حرفه ای آموزش داده میشود. حفظ حجم استخوان فک: ایمپلنت از تحلیل رفتن استخوان فک جلوگیری میکند و در واقع باعث میشود که استخوان در اطراف آن تشکیل شود. اما با چکاپ منظم توسط پزشک حاذق و رعایت بهداشت دهان و دندان میتوان عمر آن را بالا برد. مراجعه به جراح دندانپزشکی که تجربه بسیار کمی در زمینه ایمپلنت دندان دارد معمولاً هزینه کمتری را به همراه دارد اما خطر بروز عوارض یا سایر مشکلات بیشتر خواهد بود.

ایمپلنت لیزری

ایمپلنت لیزری | ایمپلنت با لیزر

اگر به دنبال تخمین هزینه ای برای کاشت تک دندانی یا قیمت ایمپلنت لیزری هستید، این امر به هزینه هر قسمت از جمله ایمپلنت، اباتمنت و روکش همراه با عوامل دیگر بستگی دارد، از جمله اینکه آیا شما به کشیدن دندان و ایمپلنت لیزری یا پیوند استخوان نیاز دارید یا خیر. اطمینان حاصل کنید که یک برنامه درمانی را، همراه با برآورد و ارزیابی خود انجام می دهید و در مورد این که آیا ضمانتی برای درمان شما وجود دارد یا خیر، حتما سوالات خود را مطرح کنید. این امر به ما امکان می دهد تا در حین جراحی ها بهتر ببینیم ، اما از طرف دیگر باعث می شود موتور به اندازه قابل توجهی گران تر شود ، بنابراین قبل از خرید باید ارزیابی کنیم که آیا واقعاً به این ویژگی نیاز داریم یا خیر. دندانپزشک عکس رادیوگرافی و سی تی اسکن را نیز بررسی میکند تا حجم و ضخامت استخوان فک را در محل کاشت دندان ارزیابی کند. در نهایت پروتزهای ساخته شده به ایمپلنت با لیزر متصل میشود تا ساختار دندان مصنوعی کامل شود. در نهایت بیمار پس از ایمپلنت فوری کلینیک را با یک دندان جدید ترک میکند. ترمیم کل دهان: جایگزینی تمام دندانها با ایمپلنت و دندان مصنوعی یکی دیگر از کاربردهای فوق العاده کاشت فوری دندان است.

چرا باید یک دندانپزشک لیزری برای جراحی ایمپلنت دندان انتخاب کرد؟

دلایل خوبی برای انتخاب دندانپزشک لیزری برای جراحی ایمپلنت دندان با لیزر وجود دارد.

ایمپلنت های دندانی یک انتخاب عالی برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند و دندانپزشکان لیزر انتخاب هوشمندانه ای برای قرار دادن ایمپلنت هستند. لیزر درمانی در مقایسه با چاقوی جراحی و تیغه ها مزایای بالینی زیادی دارد – از جمله کنترل دقیق تر به پزشک و راحتی بیشتر برای بیمار.

لیزرهای دندانی دستگاه‌های پزشکی هستند که از نور دقیق متمرکز برای درمان بافت استفاده می‌کنند. اصطلاح لیزر مخفف کلمه تقویت نور توسط انتشار تشعشعات تحریک شده است. نور معمولی، مانند نور لامپ، دارای طول موج های زیادی است و در همه جهات پراکنده می شود، بنابراین کل اتاق روشن می شود. از طرف دیگر نور لیزر دارای طول موج خاصی است. قدرت در یک پرتو کوچک باریک مهار می شود و یک نور بسیار با شدت بالا ایجاد می کند. لیزرها دقیق هستند و می توانند بر روی نواحی ریز تمرکز کنند، و آنها را برای جراحی های بسیار دقیق دندان به جای مته یا چاقوی جراحی بسیار مناسب می کند.

لیزرها بی خطر هستند و در بسیاری از انواع روش های پزشکی از جمله درمان تسکین درد TMJ، حذف لکه های خورشیدی، درمان سرماخوردگی، لیزیک، سفید کردن دندان، برداشتن آب مروارید، تسکین زخم شانکر، برداشتن تومور، جراحی پلاستیک، درمان بیماری لثه و بسیاری موارد دیگر استفاده می شوند. روش های جراحی لیزری ایمپلنت به طور موثر و با حداقل تهاجم عمل می کنند تا تجربه ملایم تر و راحت تری را برای بیماران فراهم کنند. برای مثال، پرتو لیزر WaterLaser iPlus توسط BIOLASE به ناحیه مورد نظر با یک سیستم تحویل فیبر نوری متصل به یک قطعه دست دندانپزشکی هدایت می‌شود و سپس با پالس‌های ثابت به ناحیه درمان تحویل داده می‌شود. صدای تپش در مقایسه با ارتعاش و سر و صدای مته دندان، موسیقی برای گوش است.

لیزر جایگزینی مطمئن و ملایم برای ابزارهای سنتی دندانپزشکی است. آن‌ها به جراحان دهان و دندان‌پزشکان اجازه می‌دهند کارهای پیچیده‌تری را انجام دهند، از دست دادن خون را کاهش دهند، ناراحتی بعد از عمل را کاهش دهند، احتمال عفونت زخم را کاهش دهند و به بهبود زخم بهتری دست یابند تا بیماران سریع‌تر به لبخند زدن برگردند. ( منبع : https://www.biolase.com/blog/choose-laser-dentist-dental-implant-surgery )

اگر سوالی درمورد فرایند، روند ریکاوری یا مسائل مربوط به ایمپلنت داشتید، دستیار پزشک باحوصله به تمام سوالاتتان پاسخ میدهد. ارزش هزینه برای کاشت ایمپلنت با لیزر در سال ۱۴۰۱ زمانی خود را نشان می دهد که با اعتماد به نفس زیاد در جمع زیاد و گردهمایی های شلوغ حضور پیدا می کنید. قطعا همه افراد پس از آن که دندان خود را می کشند از ظاهر لبخند خود احساس نا رضایتی می کنند و همین باعث می شود اعتماد به نفس آن ها به شدت کاهش یابد. متأسفانه ، این دوره ها دندانپزشکان را با توجه به موضوعات انسانی آموزش نمی دهد ، بلکه بر روی ماکت فک های پلاستیکی قرار دارد. از این روش میتوان برای جایگزینی یک یا چند دندان به طور همزمان بهره گرفت. غالباً این امکان وجود دارد که دندان را در زمان کشیدن دندان و جایگذاری ایمپلنت لیزری به طور موقت روکش کرد. این ایمپلنتها که جایگزین تمام دندانهای موجود در دهان شما میشوند، ممکن است بیشتر از همه هزینه داشته باشند. جایگزینی چند دندان غائب: چند دندان غائب را نیز میتوان با ایمپلنت فوری و دندانهای مصنوعی ثابت یا متحرک با پایه ایمپلنت در یک روز جایگزین کرد. چه جایگزینی فقط یک دندان غائب مد نظر باشد، چه لازم باشد چندین کاشت دندان برای ترمیم کل دهان انجام شود، ایمپلنت فوری روشی سریع، بادوام و مطمئن برای جایگزینی دندانها به شمار میرود.

هنگامی که فقط به یک دندان نیاز دارید، میتوانید تنها یک ایمپلنت تک دندانی دریافت کنید. لذت بردن از غذاهای مورد علاقه: میتوانید با خیال راحت هر غذایی که دوست دارید بخورید، بدون آن که نگران درآمدن دندان مصنوعی باشید. اگرچه در لیست درمانی جراحیهای دندان، ایمپلنت دندان جزو عملهای جراحی مختص زیباسازی نیست ولی نتیجهی آن بعد از کاشت دندان چه با روش کاشت دندان طبیعی بدون ایمپلنت لیزری و چه جز آن، تأثیر چشمگیری بر زیبایی افراد خواهد گذاشت. از نظر زیبایی ظاهری، روکش تمام طلا به اندازه دیگر گزینه ها تحسین برانگیز نیست. به این ترتیب نیازی نیست که بیمار روزها بدون دندان منتظر آماده شدن ایمپلنت بماند. البته تمام بیماران نمیتوانند از روش کاشت فوری دندان بهره بگیرند و دندانپزشک باید مناسب بودن این درمان سریع را بررسی کند. البته این بخش ممکن است ۱ الی ۲ ساعت به طول انجامد و زمان بهبودی این مرحله ایمپلنت دندان برای فک پایین ممکن است ۵ ماه و برای فک بالا به صورت تقریبی ممکن است تا ۷ ماه بهبودی شما به طول انجامد. کاشت نگین دندان با توجه به درخشش و زیبایی که به دندان ها می دهد مورد توجه بسیاری از افراد به خصوص خانم های جوان قرار گرفته است البته باید این نکته را در نظر داشت چسباندن نگین روی دندان های سفید و مرتب جلوه زیباتری خواهد داشت اگر دندان هایتان زرد و نامرتب است می توانید از روش های زیباسازی دندان مثل ایمپلنت لیزری استفاده کنید.

 

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

معرفی و مقایسه 3 شرکت ارائه دهنده خدمات کفسابی

معرفی و مقایسه ۳ شرکت ارائه دهنده خدمات کفسابی

حفظ زیبایی و درخشش سنگ‌ها در خانه‌ها و اماکن مختلف، امری ضروری است. کفسابی یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *