سوله آکام فلز

این سرباز ارتشی به ساحل پیروزی رسید

امیر حسین با درخواست شخصی و پیگیری مداوم موفق شد تا به طور داوطلبانه با جمعی از رزمندگان نیروی هوایی به جبهه اعزام شود و از این مسأله به حدی خوشحال بود که سر از پا نمی‌شناخت.

به گزارش ایسنا، امیرحسین قلندری در سال ۱۳۳۹ در میان عشایر فارس به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در مدارس عشایری پشت سر گذاشت و پس از اتمام تحصیلات ابتدایی، دوران راهنمایی را با مشقت و سختی زیاد در کازرون سپری کرد. با پایان دوره راهنمایی، در دبیرستان شهید مطهری کازرون ثبت نام کرد و دوران دبیرستان را نیز با سختی‌های زیادی پت سر گذاشت.

روحیه پرتلاش و سخت کوش او باعث شده بود که لحظه‌ای از پا ننشیند و در خرداد ۱۳۵۹ موفق به اخذ دیپلم در رشته اقتصاد شد. در این زمان، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغاز و چون زمان خدمت سربازی وی فرا رسیده بود با تلاش هرچه بیشتر به خدمت قدم گذاشت. امیرحسین در تاریخ ۱۳۵۹/۱۲/۲۳ به خدمت اعزام و در پایگاه هوایی شیراز به خدمت مقدس سربازی مشغول شد. علاوه بر اینکه وظایف محوله نظامی را به نحو احسن انجام می‌داد، در اوقات فراغت نیز در یکی از مساجد شیراز تحت نظر یکی از برادران روحانی به فراگیری قرآن و عربی مشغول شد.

به گفته همرزمانش او آرام و قرار نداشت و همیشه می‌گفت که ما باید در جبهه باشیم نه اینکه رزمندگان ما در جبهه باشند و ما اینجا در راحتی باشیم. امیر حسین بالاخره با درخواست شخصی و پیگیری مداوم موفق شد تا به طور داوطلبانه با جمعی از رزمندگان نیروی هوایی به جبهه اعزام شود و از این مسأله به حدی خوشحال بود که سر از پا نمی‌شناخت.

در تاریخ ۱۳۶۰/۱۲/۲۸ به جبهه اعزام و پس از گذشت ۳۴ روز مجاهدت و جانفشانی، سرانجام در تاریخ ۱۳۶۱/۰۲/۰۲  در جبهه «رقابیه» به شهادت رسید. از خصوصیات اخلاقی شهید می‌توان به مهربانی و از خود گذشتگی‌اش اشاره کرد. همیشه به خدا فکر می‌کرد و روزهایی که روزه گرفتن مستحب بود، روزه می‌گرفت.

 پس از شهادت، نامه‌ای در جیب داشت که در آن نوشته شده بود: «آنقدر در دریای خون شنا می‌کنیم تا به ساحل پیروزی برسیم.»

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *