سوله آکام فلز

بازدید معاون اقتصادی استاندار و “دکتر خیراندیش” از دهکده گیاهان دارویی گلستان

ایسنا/گلستان معاون اقتصادی استاندار گلستان به همراه استاد سرشناس طب سنتی ایرانی اسلامی از دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی بازدید کردند.

استان گلستان یکی از استانهای نادری است که در عین دارا بودن ظرفیت های اقلیمی متعدد به صورت همزمان مناطق ساحلی و جلگه ای، دشت، بیابان، کوهستان و کویر را در خود جای داده و در تنوع و بسترهای آماده برای کشاورزی انواع محصولات کم‌نظیر است.

یکی از ویژگی های زمین های کشاورزی استان گلستان به ویژه در شرق این استان دامنه های شیب دار پای کوههاست که تقریبا یک سوم زمین های کشاورزی این منطقه از استان را در بر می گیرد. تمامی مطالعات علمی و تجربیات میدانی ثابت کرده است که زمین های شیب دار یکی از بسترهای خوب برای کشت گیاهان دارویی است.

بازدید معاون اقتصادی استاندار و "دکتر خیراندیش" از دهکده گیاهان دارویی گلستان

بازدید معاون اقتصادی استاندار و "دکتر خیراندیش" از دهکده گیاهان دارویی گلستان

از این رو ایجاد دهکده پژوهشی، آموزشی، گردشگری، نمایشی و ترویجی گیاهان دارویی و تکمیل زنجیره تولید گیاهان دارویی تا تولید داروی گیاهی به عنوان یک مگاپروژه در گلستان در ذیل ماموریت های دانش بنیان جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۹۶ تعریف گردید.

از سال ۱۳۹۷ به مرور و با ایجاد نسبی زیرساخت ها این دهکده کار خود را آغاز کرد که از خرداد سال ۱۴۰۰ روند توسعه و تکمیل آن تسریع یافته و امروز در کنار راه اندازی نخستین گلخانه، مزرعه نمایشی نیز برپا شده و سوله فرآوری نیز در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

بازدید معاون اقتصادی استاندار و "دکتر خیراندیش" از دهکده گیاهان دارویی گلستان

بازدید معاون اقتصادی استاندار و "دکتر خیراندیش" از دهکده گیاهان دارویی گلستان

در راستای ظرفیت سنجی و بررسی راهبردهای قابل اجرا در این دهکده امروز دکتر خیراندیش از متخصصان خبره طب سنتی کشور و مهندس سید محمد دهنوی معادن هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با حضور در این دهکده ضمن بازدید از نقاط مختلف و عملیات اجرایی بخش های متفاوت آن، با رئیس، معاون پژوهشی، مدیران حوزه پژوهش و مسئول پروژه های دانش بنیان جهاد دانشگاهی گلستان دیدار و گفت و گو کردند. 

به گزارش ایسنا؛ به درخواست استاندار گلستان دکتر خیراندیش از این پس جهت مشاوره های تخصصی در حوزه توسعه و ترویج کشت و بهره برداری از گیاهان دارویی و رونق طب سنتی در گلستان به صورت مستمر به این استان سفر کرده و در دهکده گیاهان دارویی نیز حاضر خواهند شد. 

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تولید تخم مرغ خرداد به ۱۰۵ هزارتن رسید-پیام امروز

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *