بازگشت بیش از ۳۳ هزار حاجی به کشور-پیام امروز


 

شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری امروز خود گفت: در برنامه حج امسال ابتدا قرار بود یک شرکت هواپیمایی دیگر درکنار ایران ایر اقدام به  اعزام حجاج کند اما یک روز پیش از اعزام حج کشور عربستان مجوز ایرلاین دیگر را ارائه نداد بنابراین ایران ایر اقدام به اعزام ۸۷ هزار و۶۲۴ حاجی کرد.

وی افزود: از ۲۲ اردیبهشت ماه عملیات اعزام رفت حجاج  آغاز شد و ۲۱ خرداد ماه به اتمام رسید و یکی از بهترین  عملیات های رفت حجاج انجام شد و عملیات برگشت حجاج هم از ابتدای تیر ماه آغاز شده و تا ۲۵ تیر ماه ادامه دارد.

فرزادی پور بیان کرد: ۷۵۱ لگ پروازی در عملیات رفت انجام شد و میانگین تاخیر به  ۴۱ دقیقه رسید و ۴۴۰ پرواز به مدینه و ۳۱۸ پرواز به جده انجام شد.

رئیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: ۲۷۰ پرواز در مرحله برگشت  انجام شده و ۳۳هزار و۲۲۶ نفر  بازگشته اند و برای برگشت هم از شرکت هواپیمایی  آوا ایر یک فروند هواپیما برای بازگشت زائران استفاده کردیم که حدود ۱۴ پرواز از طریق این هواپیما انجام شد.

میانگین تاخیر حجاج به ۷۳ دقیقه رسید 

او گفت: میانگین تاخیر حجاج ۷۳ دقیقه است شلوغی و تراکم و در فرودگاه مدینه و جده و میزان بار  باعث افزایش میزان تاخیر شده است. ۲۴۲ پرواز از مدینه و۵۰  پرواز از جده  برای عملیات برگشت پرواز حجاج انجام شده و تا به امروز  عملیات پرواز کرمان ، بوشهر بیرجند ، اهواز زتبریز و رشت که در مجموع  ۶فرودگاه می شود تمام شده است .

او تاکید کرد: افزایش ظرفیت ۱۰۰ درصدی را برای بازگشت عملیات حجاج طی امسال با وجود تشدید تحریم ها را داشته ایم.

خبرنگار : محبوبه کباری 


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

آرژانتین ۲ – ۰ پرو/ پیروزی آلبی سلسته با دبل لوئوتارو مارتینز + فیلم-پیام امروز

تیم ملی فوتبال آرژانتین در سومین بازی خود در مرحله گروهی کوپا آمریکا ۲۰۲۴ در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *