سوله آکام فلز

تغییر الگوی تعطیلات کشور متناسب با اقتضائات نوروز ۱۴۰۳-پیام امروز


جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به‌منظور جمع‌بندی گزارش‌های سفر در نوروز ۱۴۰۳ با حضور علی‌اصغر شالبافیان رئیس ستاد و نمایندگان دستگاه‌های عضو ظهر امروز سه‌شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد.

شالبافیان در ابتدای صحبت‌های خود به فعالیت شبانه‌روزی تمامی دستگاه‌ها در ایام نوروز اشاره و از زحمات آنها همچنین همکاری در معرفی شهر‌های مکمل و جایگزین تشکر کرد.

او روند سفر‌ها در ایام نوروز ۱۴۰۳ همچنین قبل و بعد از آن را الگویی مناسب برای تعطیلات کشور عنوان کرد و ادامه داد: قبل از آغاز سال جدید برخی سفر‌ها در بهمن و اسفندماه انجام شده بود و پس از آن اولین موج سفر‌های نوروزی از ۲۴ اسفندماه آغاز و تا ۵ فروردین ادامه داشت که به دلیل تغییرات جوی و آغاز ماه مبارک رمضان با کاهش مواجه بودیم، اما با شروع موج دوم سفر‌ها روند افزایشی پیدا کردند و در موج دوم شاهد افزایش سفر‌ها نسبت به موج اول بودیم. همچنین پیش‌بینی می‌شود در موج سوم و در تعطیلات عید سعید فطر شاهد روند افزایشی باشیم.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ادامه داد: هرچه تعطیلات توزیع شود تصادفات کاهش پیدا می‌کند و توزیع مایحتاج و خدمات‌رسانی بهتر به مسافران صورت می‌گیرد. بررسی‌های صورت گرفته گویای این است که الگوی سفر می‌تواند تحت تاثیر اقدامات و اطلاع‌رسانی‌ها از سوی ستاد سفر قرار گیرد و اطلاعیه‌های سفر می‌تواند در رفتار‌های سفر مردم موثر باشد که باید به‌صورت نظام‌مند درآیند.

شالبافیان افزود: برخی استان‌ها که در موج اول به دلیل تغییرات جوی کم‌تر مورد استقبال قرار گرفتند در موج دوم افزایش مسافر داشتند. این موضوع وظیفه تمامی دستگاه‌ها را برای اطلاع‌رسانی دقیق و سریع سخت‌تر می‌کند.

او همچنین متذکر شد: امسال برخی شهر‌هایی که کم‌تر شناخته شده بودند و در سال‌های گذشته مسافر کمتری داشتند رشد اقامتی بیشتری را نسبت به سال‌های گذشته تجربه کردند که این موضوع نشانگر این است سیاست‌ها و اقدامات مربوط به معرفی ظرفیت‌های گردشگری سراسر کشور نتیجه‌بخش بوده است.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تصریح کرد: تجارب تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ باید مستند و به‌عنوان الگویی مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

شالبافیان با بیان اینکه اسکان در مدارس باید متناسب با نیاز هر استان انجام شود، ادامه داد: براساس بررسی‌های صورت گرفته، برخی استان‌ها از ظرفیت اسکان مدارس پیش از تکمیل ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی استفاده کرده‌اند، در صورتیکه براساس بخشنامه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، خدمات اسکان در مدارس برای فرهنگیان و بعد از تکمیل ظرفیت مراکز اقامت رسمی برای غیرفرهنگیان صورت گیرد.

معاون گردشگری کشور تاکید کرد: این موضوع نیازمند این است که استفاده از ظرفیت اسکان مدارس در ستاد سفر استانی بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری شود.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت-پیام امروز

در بخشنامه معاونت بهداشت وزارت بهداشت به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تاکید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *