برداشت رطب و خارک در خرمشهر تا اواخر مرداد ادامه دارد

ایسنا/خوزستان مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه برداشت رطب و خارک در شهرستان حدود ۱۰ روز است که آغاز شده است گفت: عملیات برداشت تا اواخر مردادماه ادامه دارد.

یعقوب دارمی زاده در گفت و ‌گو با ایسنا در خصوص برداشت محصول رطب و خارک از سطح نخیلات خرمشهر، اظهار کرد: کل محصول خرما که از نخیلات شهرستان به دست می‌آید، حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تن است و ۱۰ درصد این اراضی به شکل رطب و خارک و مابقی آن به صورت خرما برداشت می‌شود.

وی افزود: برداشت رطب و خارک حدود ۱۰ روز است که آغاز شده است و برداشت این محصولات تا اواخر مردادماه ادامه دارد.

دارمی زاده با اشاره به اینکه سطح زیر کشت نخیلات در شهرستان سه ‌هزار هکتار است، تصریح کرد: از کل سطح نخیلات شهرستان ۶۰ درصد آن معادل یک هزار و ۸۰۰ هکتار بارور و مابقی ‌آن غیربارور هستند.

وی با اشاره به وجود یک کارگاه بسته‌بندی فعال خرما در شهرستان، عنوان کرد: ۷ کارگاه بسته‌بندی در شهرستان وجود دارد که تنها یک کارگاه در سطح شهرستان فعال است و در زمینه صادرات و خرید محصولات فعالیت دارد.

دارمی زاده با اشاره به بیشترین ارقام رطب و خارک وارد شده در بازار افزود: رطب استعمران و خارک برحی اولین و بیشترین محصول در بین انواع دیگر محصولات رطب و خارک در بازار است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر در خصوص دیگر محصولات تابستانه گفت: لوبیا، کنجد، کشت‌های علوفه‌ای و سبزیجات از دیگر محصولات کشت‌های تابستانه در شهرستان است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

گل دوم میلان به اینتر توسط گابیا

اخبار از پلیکان تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner