سوله آکام فلز

برگزاری نخستین اجلاس روسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور به میزبانی گلستان

ایسنا/گلستان رئیس شورای استان گلستان از برگزاری نخستین اجلاس روسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور در ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی گلستان خبر داد.

علی اکبر بصیرنیا ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۴۰۳ نفر عضو شوراهای استان گلستان هستند، متاسفانه جایگاه واقعی شوراها دیده نشده است از آنجایی که اعضایی که برای شوراها انتخاب می شوند براساس روابط است نتوانستند آنطور که باید جایگاه شوراها را معرفی کنند لذا ما در شورای استان به صورت تخصصی مشکلات و چالش های حوزه شوراها را آسیب شناسی می کنیم تا به صورت تخصصی در کمیسیون های تخصصی برطرف شود.
 
وی از راه اندازی سه کمیسیون تخصصی اعم از کمیسیون فرهنگی-اجتماعی، توسعه و عمران و برنامه و بودجه خبر داد و افزود: از بین ۱۴ عضو شورای استان، انتخابات برگزار شد و افراد به عنوان رئیس و اعضای کمیسیون انتخاب شدند تا در قالب نشست های ماهانه تمامی مشکلات فرهنگی-اجتماعی، برنامه‌ای و بودجه ای و عمرانی احصاء و پس از پیگیری برای رفع آن اقدام می‌شود.

رئیس شورای استان گلستان با بیان اینکه نزدیک به ۳ هزار و ۲۲۸ نفر عضو شورای روستاها هستند، یادآور شد: در استان گلستان ۳۵ شهر، ۲۷ بخش و ۱۴ شهرستان وجود دارد، بالاترین مرجع شورایی در استان شورای اسلامی استان گلستان است که تمامی مصوبات شورای عالی کشور و دوره های آموزشی موردنیاز شوراها را با کمک دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان برای تمامی شوراهای استان گلستان پیش بینی می کند.

بصیرنیا افزود: از آنجایی که شوراها به صورت تخصصی انتخاب نشدند شناختی نسبت به قوانین شورایی ندارند و این موجب بروز آسیب هایی شده است لذا آموزش اولین برنامه ما در شورای استان است و باید آموزش سرلوحه تمامی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه شورای عالی استان ها دو دور ششم تقریبا از اواخر آذرماه شکل گرفته است، بیان کرد: به منظور تبادل تجربیات و اطلاعات و استفاده از ظرفیت شورای عالی استان های کشور، برگزاری اولین نشست شورای عالی استان های کشور و روسای شوراها در استان گلستان در دستور کار قرار گرفت که در همین راستا نخستین اجلاس روسای شوراهای اسلامی استان های سراسر کشور در دوره ششم در ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه در استان گلستان برگزار می شود.

رئیس شورای استان گلستان با بیان اینکه این نشست با حضور رئیس شورای عالی استان ها، رئیس دبیرخانه شورای عالی استان های کشور و برخی از معاونان و اعضای هیئت رئیسه شورای عالی استان های کشور برگزار می شود، اضافه کرد: همچنین معاون امور عمرانی و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور از دیگر مهمانان این اجلاس است.

بصیرنیا با بیان اینکه بسیاری از افراد از جایگاه شوراها شناخت کافی ندارند، تاکید کرد: در این اجلاس به دنبال معرفی شورای استان ها به کشور و تخصیص اعتبار برای طرح و برنامه های شوراها هستیم.

وی با اشاره به اینکه افتتاحیه اجلاسیه با حضور اعضای شورای اسلامی شهرستان های استان، اعضای شورای استان گلستان، روسای شوراهای اسلامی استان های سراسر کشور، رئیس شورای عالی استان‌ها،  استاندار گلستان و معاونان و نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس در ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار می شود، گفت: همچنین علاوه‌بر مراسم افتتاحیه در گرگان دو همایش دیگر در گنبدکاووس و گرگان با حضور رئیس شورای عالی استان‌ها برگزار می شود.

رئیس شورای استان گلستان بازدید از ظرفیت های شهری و گردشگری استان گلستان، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، حضور در برنامه زنده صدا و سیما و گفتگو با مردم و شوراهای استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان، دیدار با علمای اهل سنت از جمله برنامه های رئیس شورای عالی استان ها و روسای شوراهای استان ها در استان گلستان دانست و متذکر شد: اصلاح و تقویت جایگاه شهرداری ها و شوراهای کشور دستور کار این اجلاسیه است.
انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها-پیام امروز

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *