مصطفی بغدادی؛ مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پیام امروز اظهار کرد: به جز دوشنبههای استارتاپی و رویداد پیوند که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار میشود رویدادهای تبادل فناوری را داریم که در این رویدادها، سمت عرضه و تقاضا را شناسایی کرده و آنها را به یکدیگر وصل میکنیم. یک سمت تقاضا به سمت صندوق میآید که نیازهای فناورانهای دارد و یا اینکه خود صندوق، یک حوزهای را تعریف میکند و خود ما به سمت تقاضا میرویم.
وی تصریح کرد: تلاش ما این است که نیازهای فناورانه را شناسایی کنیم و بعد از آن، شرکتهای دانشبنیانی که متناسب با آن نیازها راهکارهای فناورانه دانشبنیان دارند را به کار بگیریم و سپس جلسات B2B بین آنها برگزار کرده و سمت عرضه و تقاضا را به یکدیگر نزدیک کنیم.
بغدادی ادامه داد: بعد از اینکه سمت عرضه و تقاضا به توافق و مرحل عقد قرارداد میرسند، یک رویداد و نمایشگاهی را در آن حوزه برگزار میکنیم تا مخاطبان بتوانند از دستاوردهای شرکتهای دانشبنیان آگاه شوند و یک رونمایی نیز از عقد قراردادها و تفاهمنامههای امضا شده خواهیم داشت.
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بعد از عقد قراردادها، به دو روش در مأموریت اصلی خودمان که تأمین مالی است کمک میکنیم: یک روش ارائه لیزینگ به خریداری است که محصول دانشبنیان را خریداری میکند. در روش دوم فروشنده که شرکت دانشبنیان است تأمین مالی قرارداد خود را از طریق صندوق انجام میدهد. بر روی قرارداد خود، سرمایهدر گردش گرفته و تسهیلاتی را دریافت میکند تا تعهدات خود را به خریدار انجام بدهد.
وی خاطرنشان کرد: ۳۸ رویداد تبادل فناوری تا به امروز برگزار شده است که در حوزههای مختلف از جمله مواد غذایی، هوش مصنوعی در خودرو، پلیس هوشمند و … بوده که آخرین مورد آن در حوزه ساختمان و حمل و نقل بوده است. این فرایندها چیزی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان منجر به عقد قرارداد همکاری شده است.
بغدادی با اشاره به حضور مستمر و فعال پاویون صندوق نوآوری و شکوفایی در نمایشگاههای مختلف گفت: نمایشگاههایی که مورد تأیید صندوق نوآوری و شکوفایی است به صورت مستقل و به صورت پاویونی برگزار میشود. شرکتهای دانشبنیان در سامانه غزال برحسب حوزه فعالیت خود درخواست حضور در نمایشگاه را ارائه میدهند.
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق از حضور شرکتهای دانشبنیان در نمایشگاههای مختلف حمایت میکند و هزینه غرفه آن شرکت دانشبنیان را نیز پرداخت میکند.
وی ادامه داد: آن چیزی که در پاویونها از طرف صندوق بررسی میشود، تناسب خدمات و محصولات شرکت با موضوع نمایشگاه است تا مطمئن باشیم شرکتی که در پاویون حضور پیدا میکند متناسب با موضوع نمایشگاه، خدمات خود را تولید و ارائه میکند؛ سطح مالی و توانمندیهای شرکت نیز از جمله موضوعات دیگری است که مورد ارزیابی قرار میگیرد.
بغدادی گفت: تلاش ما این است که با توجه به ظرفیت محدود پاویونها، بهترین شرکتهایی که توانایی عرضه محصولات بهتر را دارند برای پاویونها انتخاب کنیم تا بیشتر بتوانیم توانمندیهای شرکتهای دانشبنیان را پروموت کرده و اطلاعرسانی کنیم.
انتهای پیام/