سوله آکام فلز

برگزای نخستین یادواره شهدای مهندس استان همدان

ایسنا/همدان معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان گفت: پیگیر برگزای اولین یادواره شهدای مهندس استان در این دانشگاه هستیم و کارهای مقدماتی آن در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، مجید رضایی‌والا سه‌شنبه ۱۷ خردادماه در آیین رونمایی از کتاب صوتی “بگو ببارد باران” مستند روایی زندگی شهید احمدرضا احدی، با بیان اینکه این شهید دو ویژگی شاخص داشت که برای قشر دانشجو بسیار ارزنده است، افزود: ارتباطی که ایشان با مسائل اجتماعی و فرهنگی داشت و در کتاب حرمان هور نیز آمده برای بنده جالب بود.

وی ادامه داد: همچنین مطالبی که در این کتاب هست در سطح بالای یادگیری است و بازگو شدن آن از زبان فردی که تنها ۱۸ سال دارد بسیار جالب است‌.

رضایی‌والا با اشاره به اینکه شهدا پرورش یافتگان مکتب امام خمینی(ره) بودند و در انجام وظیفه نهایت سعی خود را داشتند، اظهار کرد: روند رونمایی از کتاب به دلیل کرونا با تاخیر انجام و تغییراتی نیز داشت که در نهایت قرار شد از بین سه نفر برگزیده، نفر اول کتاب را قرائت کند.

در ادامه حجت‌الاسلام سبحانی؛ مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان مطرح کرد: بحث شهدا تنها حوزه‌ای است که معاندان و مخالفان انقلاب کمتر وارد آن شده‌اند یا مجالی پیدا نکردند چراکه شهدا حجت به معنای واقعی هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون از ظرفیت شهدا بهره زیادی نبرده‌ایم، تصریح کرد: شهید احدی یک هنرمند واقعی و نخبه به تمام معنی بود و اگر امروز انقلاب اسلامی برکتی دارد مرهون نفس امام(ره) و شهداست.

نویسنده کتاب صوتی “بگو ببارد باران” نیز در ادامه اظهار کرد: از ۱۸ سالگی دست‌نوشته‌های شهید احدی را می‌خواندم و به خاطر شور و نشاطی که در نوشته او بود تصاویر و ‌نقش‌های زیبایی در آنها می‌دیدم که در دفاع مقدس این نگاه را کمتر داشتیم. 

مرضیه نظرلو اضافه کرد: این شهید والامقام از نزدیک وقایع را می‌دید و نگاه زیبایی هم داشت، همچنین به دلیل اینکه در نزدیکی حادثه خاطراتش را مکتوب کرده دارای یک امتیاز ویژه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های کتاب این است که مطالبش برگرفته از مصاحبه است، عنوان کرد: در نوشته‌های شهید احدی زاویه دوم شخص وجود دارد یعنی اینکه همواره مخاطب را در نظر گرفته است و از این زاویه دید برای نوشتن کتاب هم استفاده کردم. 

مولف کتاب صوتی “بگو ببارد باران” در پایان گفت: تلاش کردم قسمت‌های پنهان زندگی شهید را ابتدا برای دانشجویان و سپس برای عموم مردم نمایش دهم و امیدوارم به گوشه‌ای از این ‌هدف رسیده باشم، علاوه بر این شهید احدی دانشجویی بود که می‌توانست جراح شود اما در اثر یک انتخاب تاریخی، شهادت را انتخاب کرد و این انتخاب آگاهانه او را ماندگار کرد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *