برگزیدگان جشنواره بین‌المللی حرکت معرفی شدند/تقدیر از انجمن‌های علمی خارجی

برگزیدگان جشنواره بین‌المللی حرکت اعم از انجمن‌های علمی داخلی و انجمن‌های علمی خارجی معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش ایسنا، محمد علی اسلامی، مدیر کل امور پشتیبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مراسم اختتامیه سیزدهجشنواره بین‌المللی حرکت که امروز، سوم خرداد با حضور دکتر حجت‌الله عبدالملکی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان برگزاری جشنواره در سالن علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به ظرفیت انجمن‌های علمی گفت: در کشور ۱۰ هزار انجمن و ۳۴ هزار اتحادیه وجود دارد و وجود این ظرفیت وظیفه ما را بیشتر می‌کند که بتوانیم بسترهای ارتباطی را فعال کنیم.

وی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: از اهم این اهداف می‌توان به جلب مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های علمی، فعال کردن بسترهای انگیزشی، شناسایی و معرفی دانشجویان ممتاز، انتقال تجربیات علمی و هم‌افزایی بین انجمن‌های علمی، تقویت پل ارتباطی دانشگاه با جامعه، تقویت فعالیت‌های ارتباط جمعی، ایجاد بستر مناسب برای معرفی به شرکت‌های دانش‌بنیان و غیره اشاره کرد.

اسلامی گفت: در این جشنواره افزایش تعاملات بین‌المللی نیز به‌طور ویژه مدنظر قرار داشت که در این راستا ۶۰ کشور آثار خود را که شامل ۱۸۹۴ مورد است، به دبیرخانه ارسال کرده‌اند. انجمن‌هایی از کشورهای نپال، موریس، هند، اوکراین، عراق و غیره به‌صورت حضوری در جشنواره شرکت کردند. سایر کشورها همچون هلند، اسپانیا، امریکا، لهستان، فرانسه، سوریه، پاکستان، کانادا، برزیل، مالزی و غیره نیز به صورت مجازی برگزاری مراسم را پیگیری می‌کنند.

مدیر کل دفتر پشتیبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: آثار جشنواره در ۱۳ قسمت و یک بخش ویژه مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند که تعداد آثار و عناوین ۱۳ بخش شامل ۵۳ اختراع، ۳۳۷ انجمن برتر، ۳۲ انجمن پویا، ۲۱۸ فعالیت خلاقانه، ۷۳ کارآفرینی، ۵۶ کتاب، ۱۴۷ محتوای دیجیتال، ۱۲۱ مسابقه، ۳۰۳ نشریه، ۳۵ دانشگاه برتر، ۱۰ اتحادیه انجمن علمی برتر، ۴ نشریه، ۳۰۷ اثر بین‌الملل می‌شود و ۹۸ اثر نیز در بخش ویژه جشنواره با موضوع کرونا و پسا کرونا، اقتصاد مقاوتی و محیط زیست مورد ارزیابی قرار گرفتند.

اسلامی خاطر نشان کرد: وجه تمایز این جشنواره با دوره‌های قبل این است که تمامی فرآیند دریافت و داوری آثار به‌صورت سامانه‌ای شکل گرفته که این امر به شفاف شدن فرآیند داوری نیز کمک می‌کند و تمهیداتی اندیشیده شده که میزبان ۴۰۰ دانشجو باشیم.

دکتر هادی بهرامی احسان، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران و دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی حرکت نیز ضمن گرامیداشت روز آزادسازی خرمشهر و اظهار تأسف از حادثه روز گذشته آبادان،  گفت: ایران نه امروز در طول تاریخ مظهر چند نماد بزرگ مانند فضیلت‌گرایی و اخلاقی بودن، بوده است.

وی با بیان این‌که رویکرد اخلاقی بخشی از میراث ایران است، به پیشقراول بودن ایرانی‌ها در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ، ایران و ایرانی در تمام عرصه‌ها به عنوان چهره برگزیده علم دانش و فرهنگ درخشیده‌اند.

دبیر اجرایی جشنواره حرکت خاطر نشان کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیلی که در  دانشجویان موج می‌زند، نشان می‌دهد ایران و ایرانی در تمام صحنه‌های علمی، پژوهش و نوآوری حرف نخست را می‌زند ‌و این رویداد نشان دهنده بخشی از خلاقیت نوآوری اختراع و ابتکار استعداد ایرانی است.

وی خطاب به دانشجویان شرکت‌کننده در این جشنواره اظهار کرد: به زودی شما در کسوت استادی با رعایت اصول اخلاقی مرزهای دانش را توسعه خواهید داد و ایران سرافراز مرجع دانش در جهان خواهد شد.

دکتر امید زهتاب‌ور، دبیر علمی جشنواره بین‌المللی حرکت نیز در خصوص آثار ارسالی به جشنواره حرکت گفت: در بخش بین‌المللی جشنواره در محورهای مختلف ۳۰۷ اثر از ۶۳ کشور خارجی دریافت شد.

وی ضمن اشاره به وبسایت جشنواره به عنوان یکی از نقاط قوت جشنواره حرکت و آنلاین بودن فرایند ارسال و انتخاب آثار، فرایند جشنواره را تشریح کرد و گفت: پیش از جشنواره ملی، جشنواره‌های دانشگاهی انجام می‌شود و آثار برگزیده دانشگاه‌ها به بخش ملی ارسال می‌شود. فرایند داوری علمی در ۵ گروه اصلی علوم انسانی، علوم پایه، دامپزشکی، فنی مهندسی و معماری انجام شد.

وی ادامه داد: داوری اولیه داوران برای هر اثر در وبسایت جشنواره ثبت شد. با بررسی میانگین امتیازات، آثاری که ۵۰ درصد از امتیازات را کسب کرده بودند، در مرحله اولیه داوری پذیرفته شدند.

زهتاب‌ور افزود: مرحله اولیه داوری از طریق ثبت نظرات داوران در وبسایت انجام شد و مرحله نهایی داوری با حضور داوران در وزارت علوم انجام شد و داوران پس از مشورت رای نهایی خود را اعلام کردند و آثاری که ۵۰ تا ۸۰ درصد امتیازات را کسب کرده بودند،  به عنوان شایسته تقدیر و آثاری که بالای ۸۰ درصد از امتیازات را دریافت کردند، به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

دبیر علمی جشنواره حرمت، در پایان سخنان خود در خصوص شیوه انتخاب انجمن پویا نیز توضیحاتی ارائه داد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

راه‌های پی بردن به اختلالات یادگیری در بزرگسالان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۲۶ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ به غیر از کودکان، گاهی اوقات در برخی از بزرگسالان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner