تازه ها

بر کیفیت آمار بانک مرکزی نظارت داریم/ تهیه گزارش نرخ تورم از وظایف بانک مرکزی نیست


رییس مرکز پایش مرکز آمار:





رییس مرکز پایش مرکز آمار اظهار داشت: در این مرکز کیفیت آمارهای تولید شده از سوی بانک مرکزی را رصد می‌کنیم و در بانک مرکزی ۲۷ آمار تولید می‌شود که نرخ تورم بین آنها نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، آرش فاضلی، ریس مرکز پایش مرکز آمار (نظارت و پایش سرشماری‌ها و طرح‌های آماری) در جمع خبرنگاران در بازدید از این مرکز اظهار داشت: در کشور آمارهای و داده‌های زیادی از سوی دستگاه‌های مختلف، تهیه و تولید می‌شود و یکی از وظایف مرکز آمار نظارت بر فرایند تولید آمار بود. در گذشته این فرایند نظارت به صورت فیزیکی انجام می‌شد هر چند هنوز هم نظارت فیزیکی حذف نشده اما پس از کرونا براساس این فرایند از طریق این مرکز و با رصدخانه آنلاین و با داشبورد بررسی می‌شود و موضوع این نظارت مچ‌گیری نیست و هدف بهبود بخشی به آمارهای تولید شده است.  

وی ادامه داد: این آمار و دیتاها در این مرکز بررسی و صحت آن تایید می‌شود.

ریس مرکز پایش مرکز آمار با تاکید بر اینکه مرکز آمار متولی تهیه و تولید آمار در کشور است، گفت: طبق فرمایشات رهبری هم تنها یک دستگاه باید متولی بخش آمار کشور باشد و مرکز آمار هم تولید کننده آمار رسمی کشور محسوب می‌شود.        

فاضلی با بیان اینکه این مرکز از سال ۹۹ پایه ریزی و شروع به کار کرد، اظهار داشت: ۵۳۳ آمار در قالب ۳۳ کمیته از سوی ۷۷ دستگاهی که آمارهای آنها در حیطه کاری مرکز است تولید و از سوی مرکز آمار بررسی و تایید می‌شود. این ۵۳۳ آمار خود منشا تولید هزاران داده دیگر هستند و در مرکز پایش به صورت آنلاین این آمارها از لحاظ کیفیت در سه سطح اهتمام به کیفیت ، تعهد به کیفیت و تضمین کیفیت ارزیابی می‌شوند.

رییس مرکز پایش مرکز آمار افزود: ۵۱ درصد ماموران مرکز آمار مرد و ۴۹ درصد زن هستند و تقریبا ۸۰ درصد آنها مدرک بالای کارشناسی دارند.     

وی با اشاره به دقت آمار تولید شده از سوی مرکز آمار گفت: ۴۵۸ قلم کالا برای ماه  ۳ بار قیمت گیری می شود و در این حوزه به قدت خطای دستگاه‌ها را شناسایی و پیگیری می‌کنیم.

رییس مرکز پایش مرکز آمار در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا این مرکز بر تولید آماری بانک مرکزی نظارت دارد، تاکید کرد: در این مرکز کیفیت آمارهای تولید شده از سوی بانک مرکزی را رصد می‌کنیم و در بانک مرکزی ۲۷ آمار تولید می‌شود که نرخ تورم بین آنها نیست.      

فاضلی از آغاز امار سرشماری کشاورزی از آبان ماه خبر داد و گفت: آبان ماه آمار سرشماری کشاورزی شروع می شود این آمار هر ده یک سال بار انجام می‌شود و در سال  ١۴٠٣ برای ششمین بار این سرشماری رسمی انجام می‌شود.



انتهای پیام/



Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

مستند «بمب‌ها می‌آیند» رونمایی شد

۰۸ / ۰۷ / ۱۴۰۳ – ۱۰:۲۵:۳۷ مراسم گرامی‌داشت امیر سرتیپ عطاءالله بازرگان و رونمایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner