بندر انزلی؛ شاهراه ترانزیتی منطقه/ اقتصاد دریا پایه مورد توجه دولت سیزدهم

ایسنا/گیلان معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اقتصاد دریا پایه مورد توجه دولت سیزدهم است، گفت: مسئولان و مردم باید در این زمینه کمک کنند تا از ظرفیت موجود استفاده بهینه کنیم.

محمدرضا الهیار در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، با اشاره به قدمت دیرینه مجتمع بندری انزلی اظهار کرد: مجتمع بندری انزلی به عنوان یکی از پرسابقه ترین بنادر کشور، نقش آفرینی خوبی داشته است.

وی افزود: سه بندر مهم تجاری در گیلان داریم و یک بندر تفریحی، گردشگری و مسافری در چمخاله نیز در حال ساخت است امیدواریم این بنادر در راستای تعاملات و همکاری هر چه بیشتر رشد و توسعه اقتصاد دریا محور را به همراه داشته باشند.

الهیار با بیان اینکه اقتصاد دریا پایه مورد توجه دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: مسئولان و مردم باید در این زمینه کمک کنند تا از ظرفیت موجود استفاده بهینه کنیم.

عضو هیئت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی در مراحل نهایی است که این امر موجب می شود بتوانیم از ظرفیت بنادر استفاده بهینه داشته باشیم و شاید اگر به خوبی بهره برداری شود نیاز به اقتصاد مبتنی بر نفت کمتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان دریایی و استفاده از کشتی های رو-رو مورد توجه است، افزود: بنادر استان گیلان به خصوص بندرانزلی شاهراه ترانزیتی منطقه محسوب می شود و با توجه به طرح جامع تعریف شده انتظار داریم شاهد افزایش ترانزیت و تعاملات بنادر گیلان با کشورهای منطقه باشیم.

الهیار با اشاره به نامگذاری شعار سال گفت: یکی از موضوعاتی که انتظار می‌رود بیشتر مورد توجه قرار گیرد، رویکرد دانش‌بنیان است و در همین راستا دو قرارداد برای تجهیز بندرانزلی منعقد شده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: یکی از قراردادها توسط مرکز دانش بنیان داخلی برای ساخت چهار عدد لودینگ.آرم به امضا رسیده و پس از ساخت در اختیار بندرانزلی قرار می‌گیرد؛ همچنین یکی از تجهیزاتی که نیازمند خرید خارجی بودیم ریچ.استاکر بود که برای اولین بار در داخل تولید و برای انزلی خریداری می شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای تولید دانش بنیان بیش از پیش نیازمندی های کشور را در داخل تولید کرده و نیاز به خارج را به صفر برسانیم.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کد مورس همستر کامبت ۲۹ شهریور

برای واردکردن کد مورس، ابتدا یک بار روی بخشDaily cipher در بالای صفحه بزنید تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner