سوله آکام فلز

بهترین زمان خوردن قهوه برای بیدار ماندن

بسیاری از افراد وقتی قرار است مدت زیادی بیدار بمانند، قهوه می‌نوشند. قهوه برای افرادی که در طول روز خواب کافی نداشته‌اند اما قرار است مدت زیادی بیدار بمانند هم یک نوشیدنی محبوب است؛ اما سؤال اصلی این است که کی قهوه بخوریم؟ اثرگذاری قهوه در زمان‌های متفاوت، مختلف است. شما اگر می‌خواهید برای بیدارماندن قهوه بنوشید باید بدانید چقدر زمان نیاز است که قهوه اثر کند و حتی باید آگاهی داشته باشید که انواع قهوه چه تفاوت‌هایی از نظر میزان کافئین دارند. تمام این‌ها موضوعات مقاله پیش رو است.

قهوه چیست و چگونه در بدن عمل می‌کند؟

قهوه چیست و چگونه در بدن عمل می‌کند؟

برای اینکه بدانید چه زمانی قهوه بخورید که بیشترین اثر را برای شما داشته باشد، ابتدا باید بفهمید قهوه چگونه در بدن عمل می‌کند. دانستن این موضوع به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از عملکرد قهوه داشته باشید و بدانید چه زمان‌هایی قهوه بنوشید. قهوه نوشیدنی‌‌ای است که از دم‌کردن دانه‌های رست ‌شده قهوه به دست می‌آید. دانه قهوه معمولاً در آفریقا و برخی کشورهای آسیایی رشد کرده و فراوری می‌شود. این محصول اولین‌بار در کشور اتیوپی کشت شد و به دلیل خواص و اثرات خوبی که داشت در سراسر دنیا معروف شد. امروزه این نوشیدنی یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌هایی است که مردم می‌نوشند. قهوه دارای کافئین است که می‌تواند سطح انرژی بدن را افزایش داده و در مواقع خستگی انرژی شما را در حد کافی نگه دارد. در واقع با نوشیدن قهوه پس از گذشت حدود ۳۰ دقیقه، سطح کافئین بدن شما بالاتر رفته و احساس سرزندگی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: آیا خوردن قهوه قبل از ورزش مفید است؟

قهوه بعد از چند دقیقه اثر می‌کند؟

میزان اثرگذاری انواع مختلف قهوه با یکدیگر متفاوت است؛ اما کارشناسان معتقدند در حالت کلی به طور میانگین حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا قهوه اثر خود را بر بدن شما بگذارد. پس اگر می‌خواهید برای بیدارماندن قهوه بخورید بهتر است حداقل از نیم ساعت قبل یک قهوه برای خود دم کنید؛ البته این مسئله به این بستگی دارد که شما در چه زمانی در شبانه‌روز قرار دارید. معمولاً وقتی صبح زود قهوه می‌نوشید میزان اثرگذاری آن بیشتر و سریع‌تر است تا شب. این موضوع به این دلیل است که اول صبح بدن شما خواب و استراحت کافی داشته و حالا عملکرد طبیعی بدن با افزایش سطح کافئین همراه شده و انرژی شما را افزایش می‌دهد؛ اما در ساعات پایانی شب این موضوع برعکس است.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان مصرف قهوه در بدنسازی

انواع قهوه

انواع قهوه

قهوه از جمله نوشیدنی‌هایی است که تنوع بسیار زیادی دارد. طعم، بو و میزان کافئین آن‌ها هم با یکدیگر متفاوت است. عربیکا، روبوستا، اکسلسا و لیبریکا چهار دانه قهوه هستند که در سراسر جهان بیشتر از سایر دانه‌ها استفاده می‌شوند. شما هر قهوه‌ای از هر برندی که خریداری کنید، حتماً روی محصول درج شده که از کدام دانه قهوه در تهیه محصول استفاده شده است. اگر دوست دارید بیشتر با انواع قهوه و دانستنی‌های آن آشنا شوید. در میان این دانه‌ها، عربیکا و روبوستا از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. در ادامه دو تا از معروف‌ترین انواع قهوه که همان عربیکا و روبوستا هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: عوارض خوردن قهوه بعد از غذا

قهوه عربیکا

محبوب‌ترین قهوه را می‌توان قهوه عربیکا دانست. این قهوه طعم بهتری نسبت به سایر قهوه‌ها دارد و می‌توان آن‌ را به‌تنهایی و بدون هیچ شیرین‌کننده‌ای مصرف کرد. به همین دلیل بسیاری از افراد این قهوه را صبح زود به‌جای چای مصرف می‌کنند. در واقع بهترین قهوه جایگزین چای همین قهوه عربیکا است.

قهوه روبوستا

اگرچه عربیکا محبوب‌ترین قهوه است؛ اما روبوستا یک نوع دانه قهوه ارزان‌تر و البته قوی‌تر است. به دلیل طعم تلخ آن، معمولاً روبوستا را برای نوشیدنی‌های اسپرسو و در مخلوط‌های قهوه‌فوری استفاده می‌کنند. مناسب‌ترین قهوه برای اسپرسو همین قهوه روبوستا است. قهوه روبوستا بیشترین میزان کافئین را در بین سایر قهوه‌ها دارد. به همین دلیل اگر می‌خواهید شب را تا صبح بیدار بمانید این قهوه را بنوشید؛ زیرا در چنین مواقعی شما نیاز به قهوه‌ای با کافئین بسیار بالا دارید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی‌سوزی

کلام آخر

قهوه یک نوشیدنی محبوب است که برای افزایش سطح انرژی و دقت شناخته شده است. در واقع، بسیاری از مردم دقیقاً زمانی که از خواب بیدار می‌شوند یک فنجان قهوه می‌نوشند تا روز خود را پرانرژی‌تر شروع کنند. اما بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند که چه زمانی، چه نوع قهوه‌ای بنوشند تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشد. حتی برخی افراد به‌درستی نمی‌دانند بهترین زمان خوردن قهوه برای بیدارماندن چه وقتی است. در این مقاله به طور مفصل دراین‌خصوص صحبت شده است. امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید.

سؤالات متداول

چطور بفهمیم در قهوه‌ای که خریداری می‌کنیم از چه دانه‌ای استفاده شده است؟‌

اگر شما قهوه‌ را به‌صورت غیر بسته‌بندی تهیه می‌کنید، می‌توانید از فروشنده سؤال کرده و بنا به نیاز و نوع مصرفتان قهوه را بخرید. در غیر این صورت اگر از قهوه‌های بسته‌بندی شده استفاده می‌کنید اطلاعات روی جلد محصول را بخوانید تا از نوع دانه قهوه استفاده شده در آن مطلع شوید.

کدام نوع قهوه اثر کافئینی بالا و طعم شیرینی دارد؟

موکا بهترین گزینه است. اگر می‌خواهید بیدار بمانید و به این منظور قصد نوشیدن قهوه دارید؛ اما نمی‌توانید طعم تلخ آن را تحمل کنید، بهترین گزینه برای شما موکا است. در این نوع از قهوه مقداری شیر و شکلات به قهوه اضافه می‌شود تا کمی مزه تلخی قهوه را از بین ببرد.

چند نوع دانه قهوه وجود دارد؟

در حالت کلی بیش از ۴۰ نوع دانه قهوه در نقاط مختلف جهان کشت می‌شود. در این میان عربیکا، روبوستا، اکسلسا و لیبریکا چهار نوع دانه قهوه هستند که بیش از سایرین به روش‌های مختلف در مشتقات متفاوت نوشیدنی قهوه استفاده می‌شوند.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

حضور بیش از ۴۰۰۰ حاجی ایرانی در مدینه-پیام امروز

 بر اساس اطلاعیه ستاد مکه مکرمه تا پایان شب گذشته (اول تیر) ۲ هزار و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *